Браун: В Макларън имаше тотална липса на доверие преди моето идване
Изпълнителният директор на Макларън Зак Браун разкри, че преди той да пристигне в Уокинг в отбора е имало „тотална липса на доверие“ между отделните служители. Американецът зае своя пост в Макларън в края на 2016 година, която бе втората от катастрофалните три на партньорството между британския екип и Хонда.
Освен проблемите на пистата по него време в Макларън имаше и битка за властта вътре в отбора. Тя се водеше между дългогодишния шеф на тима Рос Браун и един от основните акционери в екип Мансур Ожех.
„Когато дойдох тук моралът беше на много ниско ниво, нямаше никакво доверие вътре в отбора. Всеки се държеше като виновен до доказване на противното, стилът на работа беше такъв. Нямаше отборен дух.„Всичко това започваше още от върховете на управлението. Нямаше никакво реално управление на отбора, защото всички се опитваха да се надцакат един друг. Все едно отборът нямаше ръководство.„Не мисля, че винатa за тази ситуация беше на само един човек. Просто имаше един борд на директорите, където имаше много вътрешни битки, което се отразяваше и на целия отбор. Имаше тотална липсва на доверие и увереност в тима.„Знаех, че в миналото този отбор е печелил много победи и състезания. Просто виждах, че всички трябва да започнат да работят заедно и да си върнат увереността. Това отне известно време, но поне от тази гледан точка сега всичко е наред“, обясни Браун.
От идването на Браун в Уокинг Макларън демонстрира прогрес, най-вече след раздялата с Хонда в края на 2017 година. След това британският тим си партнира с Рено между 2018 и 2020, преди през 2021 да се завърне към двигателите на Мерцедес.
Хонда: Твърде много взаимоуважение доведе до проблемите ни с Макларън
Именно по време на годините с Рено дойде и най-доброто класиране на Макларън в конструкторския шампионат за последните десет години. През 2020 британският тим завърши на 3-то място в отборното класиране, след което през 2021 завърши 4-ти, а през изминалия сезон 2022 се класира 5-ти.