Мерцедес предлага по-ниска заплата на Хамилтън
Мерцедес и Люис Хамилтън са сравнително близо до подписването на нов договор, но 7-кратният световен ще трябва да приеме по-ниска заплата. Такава информация изтече към няколко германски медии, цитиращи източници от автомобилната компания.
Хамилтън беше близо до това да сложи край на кариерата си след състезанието в Абе Даби на финала на миналия сезон, но се върна за настоящата кампания, а в хода на годината реши, че иска да кара още няколко години. Настоящият договор на Люис с Мерцедес изтича в края на сезон 2023.
Шефът на Мерцедес Тото Волф вече обясни, че планира през зимата да преговаря с Хамилтън за новия му договор, като Люис вече не смята, че трябва да се оттегли от Формула 1 като навърши 40 години.
Хамилтън обясни произхода на Hammer Time
Решението за новия договор на Хамилтън трябва да бъде одобрено от борда на директорите на Даймлер - компанията-майка на Мерцедес, а големите шефове са останали крайно неприятно изненадани от представянето на Сребърните стрели тази година. Смята се, че в борда на директорите не вярват, че Мерцедес ще успее сериозно да подобри представянето си през 2023 и очакват от Волф да реализира икономии, като свободните пари да бъдат насочени към развитието и подобрението на автомобила в дългосрочен план.
Хамилтън и Мерцедес ще преговарят през зимата
Настоящата заплата на Хамилтън - 40 милиона долара на сезон е в рязък контраст с парите, за които се състезава Джордж Ръсел - 5 милиона долара, като Джордж този сезон е събрал повече точки от именития си съотборник. Затова и позицията на борда на директорите е, че Люис може да остане в тима, но срещу по-ниска заплата. Явно Волф и Люис ще трябва да уговорят точно този размер, като се предполага, че в Мерцедес ще използват схемата, по която работеха в Ред Бул в близкото минало - по-ниска основна заплата и по-високи премии и бонуси за успехи като победи и титли.