Формула 1 се отказа от ограничението на предварителното подгряване на гумите за 2023?
От началото на 2022 година отборите във Формула 1 трябваше да променят начина, по който подготвят своите гумите пред всяка една сесия. В миналото те можеха да ги държат в чохлите, които да са нагрени до 100 градуса, за периода от максимум 4 часа преди всяка една сесия.
Сега обаче те разполагат със само 3 часа, в които максималната температура на чохлите да бъде не повече от 70 градуса. Освен това тимовете имаха правото да подгряват даден комплект гуми само и единствено преди сесия, в която е планувано той да се използва. В миналото даден комплект гуми можеше да стой в чохлите през целия уикенд и така и да не бъде използван в нито един момент.
Тези ограничения бяха въведени, за да се намали консумацията на електроенергия в падока, с което и въглеродният отпечатък на спорта. За догодина плановете бяха температурата на чохлите да бъде намалена до 50 градуса, отново за максимум 3 часа.
След теста на новите за 2023 гуми по време на втората тренировка в САЩ обаче част от пилотите, включително Макс Верстапен и Ландо Норис, заявиха, че ако бъде въведено това ограничение ще има много катастрофи след спиранията в бокса по време на състезанията. Поради тази причина в Мексико бе изпробвана система с предварително подгряване на сликовете отново до 70 градуса, но за 2, а не за 3 часа.
След тях шефът на Пирели Марио Изола заяви, че най-вероятно ще бъде въведено точно това ограничение, тъй като е било остановено, че така се пести повече енергия, отколкото при подгряване до 50 градуса за 3 часа. Плановете са предварителното подгряване да бъде напълно забранено за 2024 година, както е и в почти всички други шампионати.