В Тойота обсъждат дали да вземат Танак

Раздялата на световния рали шампион за 2019 година Ойт Танак с Хюндай обърна с главата надолу трансферния пазар в Световния рали шампионат (WRC). Всички знаеха, че подобно развитие е възможно и въпреки това, когато се стигна до него, изненадата беше сериозна.

Все още се смята, че Танак няма да напуска спорта или ако го направи, ще е само за една година. В това отношение няма потвърждение от страна на Ойт. В съобщението му се казва, че той напуска Хюндай, но не и спорта. Което пък веднага постави въпроса къде ще отиде естонецът.

И за да стане ситуацията още по-интересна, шефът на Тойота Яри-Мати Латвала потвърди, че неговите босове в Япония обсъждат дали Ойт Танак може да се върне в тима, с който стана световен шампион. Разбира се, Латвала коментира, че с оглед на резултатите от този сезон би предпочел да няма промени в пилотския състав, но явно когато на пазара излезе звезда от ранга на Танак, ще има промени в позицията на тима. Финландецът заяви, че се надява на това да има решение по въпроса за рали "Япония" в средата на ноември.

Себ Ожие ще има нов навигатор за рали „Япония“

Във финландските медии се появиха “подсказвания”, че сегашната версия на тима, воден от Латвала е по-различна от тази на предшественика му Томи Макинен. Всъщност, единствената “черна точка” на 4-кратния световен шампион беше точно напускането на Танак, малко след като взе титлата с Тойота. Но пък президентът на Тойота Акио Тойода вече демонстрира, че продължава да поддържа добри отношения с Танак и по тази линия няма замразяване на общуването.

Ойт Танак напуска Хюндай

Завръщането на Танак в Тойота може би ще постави под въпрос програмата на Елфин Еванс, защото запазването на настоящите пилоти плюс добавянето на още един автомобил ще изисква по-голям бюджет. В най-оптимистичния вариант Латвала ще разполага с трима пилоти с пълна програма: световният шампион Кале Рованпера, Еванс и Такан, една кола, която да се дели от Себастиен Ожие и Лапи и още една пак за пълен сезон за Такамото Кацута, който кара за Toyota Gazoo Racing Next Generation, но на практика също е част от заводския отбор.

Ожие с 4-та победа в рали „Испания“, Тойота спечели титлата при конструкторите в WRC

По-икономичният вариант ще е Танак да заеме мястото на Еванс, който вече обяви, че очаква да остане в тима и догодина, а уелсецът да се върне в М-Спорт, но там е проблематично дали отборът може да си позволи втори пилот на пълна програма заедно с Крейг Брийн, който да не подпомага бюджета на формацията.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти