Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

В Тойота обсъждат дали да вземат Танак

Раздялата на световния рали шампион за 2019 година Ойт Танак с Хюндай обърна с главата надолу трансферния пазар в Световния рали шампионат (WRC). Всички знаеха, че подобно развитие е възможно и въпреки това, когато се стигна до него, изненадата беше сериозна.

Все още се смята, че Танак няма да напуска спорта или ако го направи, ще е само за една година. В това отношение няма потвърждение от страна на Ойт. В съобщението му се казва, че той напуска Хюндай, но не и спорта. Което пък веднага постави въпроса къде ще отиде естонецът.

И за да стане ситуацията още по-интересна, шефът на Тойота Яри-Мати Латвала потвърди, че неговите босове в Япония обсъждат дали Ойт Танак може да се върне в тима, с който стана световен шампион. Разбира се, Латвала коментира, че с оглед на резултатите от този сезон би предпочел да няма промени в пилотския състав, но явно когато на пазара излезе звезда от ранга на Танак, ще има промени в позицията на тима. Финландецът заяви, че се надява на това да има решение по въпроса за рали "Япония" в средата на ноември.

Себ Ожие ще има нов навигатор за рали „Япония“
Себ Ожие ще има нов навигатор за рали „Япония“

Във финландските медии се появиха “подсказвания”, че сегашната версия на тима, воден от Латвала е по-различна от тази на предшественика му Томи Макинен. Всъщност, единствената “черна точка” на 4-кратния световен шампион беше точно напускането на Танак, малко след като взе титлата с Тойота. Но пък президентът на Тойота Акио Тойода вече демонстрира, че продължава да поддържа добри отношения с Танак и по тази линия няма замразяване на общуването.

Ойт Танак напуска Хюндай
Ойт Танак напуска Хюндай

Завръщането на Танак в Тойота може би ще постави под въпрос програмата на Елфин Еванс, защото запазването на настоящите пилоти плюс добавянето на още един автомобил ще изисква по-голям бюджет. В най-оптимистичния вариант Латвала ще разполага с трима пилоти с пълна програма: световният шампион Кале Рованпера, Еванс и Такан, една кола, която да се дели от Себастиен Ожие и Лапи и още една пак за пълен сезон за Такамото Кацута, който кара за Toyota Gazoo Racing Next Generation, но на практика също е част от заводския отбор.

Ожие с 4-та победа в рали „Испания“, Тойота спечели титлата при конструкторите в WRC
Ожие с 4-та победа в рали „Испания“, Тойота спечели титлата при конструкторите в WRC

По-икономичният вариант ще е Танак да заеме мястото на Еванс, който вече обяви, че очаква да остане в тима и догодина, а уелсецът да се върне в М-Спорт, но там е проблематично дали отборът може да си позволи втори пилот на пълна програма заедно с Крейг Брийн, който да не подпомага бюджета на формацията.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти