Предното крило на Мерцедес не отговаря на правилата

Мерцедес пробва ново предно крило за W13 в Остин този уикенд, като новият елемент е само един екземпляр и идеята беше да се използва и на двете коли в Мексико.

Но дизайнът на новото крило предизвика оспорвана дискусия от момента, в който фотографите успяха да направят първите му снимки. Проблемът се оказаха петте стабилизатора, разположени между двата най-горни хоризонтални елемента на крилото. В началото се смяташе, че става въпрос за обикновени свръзки-подпори, но след това се разчра, че тези стабилизатори също имат аеродинамична роля, тъй като са разположени под различен ъгъл спрямо крилото и също така сочат навън спрямо посоката на движение.

Според главния инженер на Мерцедес Андрю Шовлин промените в крилото осигуряват по-ниско притискане в отделни зони на крилото, както и по-добре насочена въздушна струя към спирачките за по-добро охлаждане.

Хамилтън: Бабуните в Остин са ужасни

Снощи обаче стана ясно, че техническите делегати на ФИА няма да одобрят този дизайн на предното крило, тъй като стабилизаторите са твърде големи.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти