Другото объркване от финала на Гран При на Япония

След финалата на вчерашната Гран При на Япония настъпи голямо объркване затова колко точки точно трябва да получат пилотите за своите финални позиции на „Сузука“. В крайна сметка те получиха пълни брой точки, въпреки че направи само 28 от предвидените 53 обиколки във вчерашната надпревара. 

Това обаче не беше единствената конфузна за отборите ситуация от заключителните минути на състезанието в Страната на изгряващото слънце. Другият такъв момент бе самият край на надпреварата, който бе дадени при изтичането на третия час след нейното начало. 

Защо Верстапен спечели титлата, въпреки че направи само 28 обиколка в Япония?

Всички тимове бяха на мнението, че състезанието няма да завърши при първото преминаване на финалната линия от страна на лидера след изтичането на времето. Вместо това според правилата тогава водачът трябва да започне последната обиколка на надпреварата, както се случи в Сингапур преди седмица.

Това правило обаче важи само за случаите, в които състезанието е ограничено от своя двучасов лимит, което е неговата максимална продължителност. Тричасовият лимит пък е за цялостната продължителност на надпреварата, включително всички спирания с червени флагове, които не са включени в двучасовото ограничение.

Хорнър атакува правилото, което даде титлата на Макс

В този случай обаче допълнителна обиколка няма, което малко изненадващо хвана почти всички отбори неподготвени. Победителят в надпреварата Макс Верстапен направи почти половин обиколка със състезателно темпо преди от Ред Бул да му кажат, че той е минал покрай карирания флаг и може да върне газта. 

Големият губещ от това объркване бе Фернандо Алонсо, който бе на път да изпревари Себастиан Фетел в спора за шестото място, но завърши на 0.011 секунди зад германеца. Ако състезаинето бе с една обиколка по-дълго, то испанецът почти сигурно щеше да изпревари пилота на Астън Мартин, тъй като бе с доста по-свежи гуми от него.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти