От Ред Бул обясниха защо бяха толкова бързи в Белгия
В екипа на Ред Бул са на мнението, че компромисите с височината на колите, които всеки отбор трябваше да направи по време на уикенда за Гран При на Белгия са причината за голямото предимство на „Биковете“ на „Спа“.
Както е известно традиционно в Белгия тимовете повдигат своите коли повече от желаното, заради голямата компресия, която се получава при преминаването на „Червената вода“. Така само заради този комплекс от три завоя се компрометират настройките за останалите близо 7 километра от пистата, но в противен случай се стига до големи поражения по подовете на колите.
А както знаем, от началото на 2022 година подът е изключително важен за цялостното представяне на колите. Според Ред Бул именно добрата работа на техния под, въпреки по-голямата височина на колата, е била причината на голямото им предимство в хода на целия уикенд в Белгия.
Верстапен отново отвя конкуренцията, Ред Бул с двойна победа в Белгия
В него Макс Верстапен спечели квалификацията с аванс от близо 0.6 секунди, а в неделя триумфира с аванс от 17.8 секунди пред своя съотборник Серхио Перес, въпреки че потегли 14-ти заради наказание.
Макс: Трябваше да внимавам къде изпреварвам
„Мисля, че тази писта показа нашите силни страни. Ние имаме много ефикасна кола и намерихме добри настройки. Макс беше феноменален още от първата си обиколка в петък“, заяви ръководителят на Ред Бул Кристиън Хорнър.
ФИА се захваща с подскачането на колите на “Спа”
Той също така коментира и спекулациите, че в Белгия „Биковете“ са използвали ново, по-леко шаси, което им е дало голямото предимство. По думите на британеца обаче в тези спекулации няма истина.
„Не, не го използвахме. И не, ние нямаме такова, така че това не беше фактор за нашето представяне. Мисля, че имаше твърде много очаквания към техническата директива (срещу подскачането), но очевидно тя се отразява повече на другите отбори“, обясни Хорнър.