Пое ли Ферари излишен риск с третия стоп на Леклер на "Спа"?

За пореден път през 2022 година стратезите на Ферари „блеснаха“ със своите решение в хода на състезанията от Формула 1. Във вчерашната Гран При на Белгия тяхната „брилянтна“ идея бе Шарл Леклер да направи трето спиране в бокса само два тура преди финала, за да атакува най-бързата обиколка с нови меки сликове.

На хартия в тази стратегия няма нищо лошо, но с оглед темпото на Ферари в хода на целия уикенд на „Спа“, имаше ли смисъл да се поема този риск? Както знаем всеки стоп носи със себе си рискове, като един от тях е превишаването на скоростта в бокса. 

Именно това се случи вчера, тъй като Леклер спря твърде късно за началото на ограничението и бе засечен да преминава с 81 км/ч при лимит от 80 км/ч. Това му донесе санкция от 5 секунди, която пък му коства петото място на финала, тъй като Фернандо Алонсо завърши на само 3.320 секунди зад него. 

Освен това Леклер не успя да запише и най-бързата обиколка, като разликата между неговият рекорден тур и този на победителя Макс Верстапен бе близо 0.6 секунди, въпреки че световният шампион го записа с гумите медиум в по-ранен етап от състезанието. Така вместо Леклер да си тръгне от „Спа“ с 10 сигурни точки, той спечели само 8 пункта от белгийското състезание, без дори да успее да застраши бонус точката на Верстапен. 

След този пореден провал от стратегическа гледна точка за Ферари през 2022 година естествено тимът отново попадна под обстрела на медиите. Това отново принуди шефът на отбора Матиа Биното да застане пред микрофоните и да защитава действията на своя екип, които вече изглеждат направо комични.

„Мисля, че взехме правилното решение, защото трябва да си смел, за да вземеш максимума. Имахме нужната разлика до Фернандо. Знаехме, че ще сме много близко, но и бяхме сигурни, че ще можем да го изпреварим с новите гуми и DRS.

„В крайна сметка това бе правилният избор. Не успяхме да запишем най-бързата обиколка и трябва да разберем защо се случи това. За Шарл това бе правилното решение. Ние погледнахме и превишената скорост, наистина беше на границата.

„Може би той изключи ограничителя един метър по-рано, беше наистина минимално нарушение. Това обаче може да се случи, но аз не мисля, че това ще ни спира от подобни ходове в бъдеще“, коментира Биното пред Sky Sports F1.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти