Верстапен: Няма лесен начин колите ни да станат по-леки
С въвеждането на новите правила във Формула 1 началото на 2022 година колите достигнаха минималното тегло от 798 килограма, което е с 46 повече спрямо 2021 година, най-вече заради подобренията по безопасността на колите. Когато към това тегло се добави и горивото, колите могат да достигнат до 908 килограма в началото на състезанията.
За сравнение през 2008 година колите тежака 595 килограма, а непосредствено преди началото на турбо-хибридната ера масата достигна 642 килограма. Цялото това увеличение на теглото никак не се харесва на пилотите, тъй като това прави колите много тромави, най-вече в бавните завои.
9 от 10 коли във Формула 1 имат нужда от диета преди сезон 2022
Според световния шампион Макс Верстапен обаче, няма как това тегло да бъде смъкнат лесно, без да се засегне безопасността на колите. Само ореолът, който бе въведен през 2018 година, прибави приблизително 15 килограма към теглото на автомобилите.
„Мисля, че сега преследването е много по-лесно, което е позитив. Но разбира се, теглото на колите, те са много тежки, което според мен не е добре, но и няма бързо решение на този проблем.
ФИА и отборите спорят за 5 килограма
„Не знам колко по-добро щеше да е следването, ако колите бяха по-леки, но то и сега е по-лесно, спрямо миналата година. На някои писти обаче то все още е трудно, но това е основно заради гумите и тяхното прегравяне“, обясни Верстапен.
Сходно мнение споделиха и част от неговите колеги, включително пилотът на Астън Мартин Ланс Строл. Канадецът също изрази своите надежди, бъдещите регулации да направят колите по-леки, за да бъдат те по-маневрени.
„Аз мисля, че теглото стана твърде голямо и бих искал това да се подобри в бъдещите правила. Има много неща, които можем да подобрим, но това, което ми идва веднага на ум е да направим колите по-пъргави“, каза Строл.