Състезанията у нас стартират през септември

Председателят на БФАС Румен Дунев обяви преди две седмици, че на 15 август ще има календар за сезон 2022 в българския автомобилен спорт, колкото и скромен да е този календар и вчера това стана факт. Заради отнемането на лиценза на АФБ и последвалото забавяне при връщането му на БФАС, този сезон ще е доста окастрен, но все пак феновете ще могат да гледат автомобилни състезания.

Рали крос шампионатът ще открие сезона на по-популярните дисциплини със състезание в Ловеч на 10-11 септември, а другата надпревара е планирана за 5-6 ноември и ще е в Криводол.

Румен Дунев гостува на Sportal Motorsport след връщането на лиценза на БФАС

За тази година са предвидени две ралита - “Вида” за 15-16 октомври и “Сливен” (28-29 октомври). Преди време възстановяването на рали “Вида” се оказа успешен експеримент, тъй като класическите отсечки около града осигуриха интересни битки. За рали “Сливен” обаче очакванията са по-скоро песимистични, тъй като организаторът остава същият - изключеният от АФБ, а преди години и от БФАС Атанас Чанев, при когото състезанието получи скандално ниски оценки от наблюдателя на ФИА в последните му две издания през 2019 и 2021 година. Причината за тези ниски оценки беше ниското ниво на организация, поредица от слабости и погрешни решения.

Три български заявки за рали "Барум"

Сезон 2022 ще зарадва феновете с три планински надпревари: “Шипка Дамасцена” (17-18 септември), “Валерий Великов” (8-9 октомври) и “Гоце Делчев” (22-23 октомври). Също три са и пистовите състезания - възстановяването на писта “София” е насрочено за 24-25 септември, после идват “Бургас” (15-16 октомври) и “Серес” (18-20 ноември).

Офроуд надпреварите също ще са три: “Трявна трофи и рали” (7-9 октомври), “Севлиево траял” (21-23 октомври) и “Брезница трофи” (28-30 октомври).

Пилоти ще бойкотират АФБ, подкрепят БФАС

Дунев заяви, че след приемането на календара няма да се допускат промени в него, не само като разместване на датите, но и за включване или махане на едно или друго състезание. Бившият пилот също така заяви, че БФАС ще подхожда безкомпромисно по отношение на работата на организаторите, които не се справят с изискванията към тях и нивото на организация, което трябва да бъде постигнато.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти