Ред Бул не купили Заубер заради Кими Райконен
Последният световен шампион на Ферари във Формула 1 Кими Райконен ще дебютира в топ дивизията на НАСКАР този месец и специализираните медии в цял свят ентусиазирано отразяват подготовката на финландеца за надпреварата на 21 август.
Но спортният директор на Заубер Беат Цандер разказа една много интересна история от началото на века с участието на Кими и колко важен е бил той за отношенията на тима с Ред Бул или по-скоро за охлаждането им.
През 2001 година 22-годишният Райконен дебютира във Формула 1 за тима на Петер, а за 2002 вече беше пилот на Макларън, като тимът на Рон Денис плати сериозна неустойка, за да откупи договора на финландеца и Заубер вложи парите в новия си аеродинамичен тунел.
Цандер обаче се върна в самото началото на работата на Заубер с Кими и основният му съперник за титулярно място – Енрике Бернолди.
Ред Бул дебютира със собствен отбор във Формула 1 през 2004 година, когато компанията купи Ягуар, но влизането й е можело да стане доста по-рано. През 2001 Ред Бул е основен спонсор на Заубер и се опитва да наложи на Петер Заубер мнението си относно избора на пилоти.
Кими Райконен се мести да живее в Италия
„От Ред Бул много държаха да вземем техния пилот Енрике Бернолди, който през 2000 година караше във Формула 1 – разказа Цандер в подкаста Beyond the Grid. – Петер Заубер ме помоли да следя представянето на Бернолди и аз изгледах всички състезания, в които участва той. Но истината е, че този пилот искаше да кара във Формула 1, но не беше постигнал нищо в другите шампионати. И затова вместо него наехме Кими Райконен, което ни лиши от възможността Заубер да стане Ред Бул Рейсинг. Сигурен съм, че планът е бил такъв, но Петер Заубер имаше други идеи за това как трябва да ръководи собствения си отбор.”