Маршалите на Гран При на Австрия се защитиха след критиките от страна на Сайнц

Карлос Сайнц отпадна по изключително зрелищен начин от надпреварата аз Гран При на Австрия миналата неделя. Пилотът на Ферари бе на път да изпревари Макс Верстапен за второто място в 57-а обиколка, когато неговият двигател се повреди точно преди спирането за четвъртия завой.

Испанецът естесвено веднага напусна пистата и спря в зоната за сигурност, в близост до маршалите. Заради тяхната забавена реакция обаче се стигна до голям пожар, а докато колата гореше Сайнц продължаваше да седи в нея, за да не се върне тя на пистата, тъй като зоната за сигурност бе на противонаклон.

Сайнц: Нямаше индикации, че моторът ще гръмне

Естествено Сайнц бе беше доволен от бавната реакция на маршалите, което не само доведе до по-сериозни поражения по неговата кола, но и застраши здравето на пилота. Вчера обаче маршалите, които работеха по време на Гран При на Австрия излязоха със специално изявление, в което обясняват защо точно се е стигнало до забавянето при инцидента на Сайнц миналата седмица.

Сайнц не е доволен от реакцията на маршалите след отпадането му в Австрия

„След трагичния инцидент на Жул Бианки от 2014 година, правилата на ФИА за намесата на маршали след инциденти бяха сериозно затегнати. Подобни интервенции са разрешени само след инструкции от рейс контрола. От една страна това увеличава сигурността за маршалите и пилотите, но от друга води до по-бавни реакции.

„В случая със Сайнц няколко негативни фактора се комбинираха. Мястото, където той паркира своята кола не беше ясно видимо за маршалите. Те получиха инструкции от състезателната дирекция да отидат до колата с пожарогасители. Когато обаче видяха ситуацията те решиха, че ще е по-добре да извикат пожарната кола.

„Това решение трябваше да бъде взето за секунди и погледнато сега се вижда, че бе правилното. Ако си спомните при инцидента на Ромен (Грожан) ясно се видя, че ръчните пожарогасители не вършат никаква работа при такива пожари. Затова се стигна до грозната картинка пожарогасителят да не се ползва, а маршалът да бяга, което се видя по телевизионните екрани.

„Друг проблем бе фактът, че Сайнц, разбираемо, се изнерви в колата и пусна спирачките твърде рано. Клинът трябваше да бъде поставен под колата, коята се движеше назад, което направи това много трудно. Все пак, заради съпротивлението на клина колата зави и се спря в металните заграждения. След това пожарът бе изгасен много лесно“, се казва в официалното изявление на маршалите на Гран При на Австрия, по повод инцидента на Сайнц.

В своето комюнике те също така заявиха, че ще използват този инцидент като повод да подобрят своите умения за бъдещите спортни прояви.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти