Хорнър иска ФИА да преразгледа процедурите си след забавянията в Монако

Стартът на надпреварата за Гран При на Монако миналата седмица бе забавен с общо около един час заради дъжда, който удари трасето минути преди 15:00 часа местно време, когато трябваше да стартира загряващата обиколка.

Този дъжд доведе до спиране на тока в стаята на рейс контрола, което бе и причината за първоначалното забавяне от 16 минути. След него бяха направени две загряващи обиколки зад колата за сигурност, но в края на втората бяха показани червените знамена, тъй като дъждът над Княжеството се усили драстично. 

От ФИА обясниха защо стартът на Гран При на Монако бе забавен

В минутите след края на надпреварата част от пилотите заявиха, че са останали много изненадани от използването на колата за сигурност в началото на състезанието. Обяснението на ФИА за това решение бе, че през целия уикенд не бяха правени обиколки с мокро.

„Ние сме пилоти във Формула 1. Това определено не е адекватна причина. Сигурен съм, че в следващия брифинг, защото определено можехме да стартираме състезанието“, заяви седемкратният световен шампион Люис Хамилтън след края на Гран При на Монако.

Защо Хамилтън смени каската си в средата на Гран При на Монако

Сходно мнение сподели и неговият съотборник в Мерцедес Джордж Ръсел.

„Рейс директорът е в трудна позиция. Според мен определено условията бяха за интермедия, можехме спокойно директно да стартираме. Поне щяхме да направим няколко обиколки, след което можеше да има червен флаг заради дъжда, вместо само да се бавим“, заяви младият британец.

Ръсел: Искам да се състезавам с Верстапен

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър пък иска ФИА да преразгледа своите процедури след дългото забавяне на същинския старт на състезанието.

„Мисля, че има нужда от преразглеждане защото беше пълен хаос. Постоянно имаше гуми, които идваха на решетката или се махаха от нея. Тук и без това е много тясно, а предвиждането на времето винаги е трудно.

Хорнър: За нас няма значение дали Макс, или Чеко ще спечели титлата

„Може да има аргументи и в двете посоки. Може да се каже, че трябваше да стартираме, а след това да имаме кола за сигурност или дори червен флаг при пороя. Като цяло обаче според мен трябва тези процедури да се преразгледат“, каза Хорнър.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти