Volkswagen с 74% ръст при електромобилите
74% ръст при доставките на електромобили за първите три месеца на годината отчете Volkswagen - 53 400 са реализираните продажби. Ключова роля за това увеличение има новият ID.4 - 30 300 бройки от този модел са предадени на клиентите.
От VW потвърдиха разширяването на производствения капацитет за ID.4 - от 20 май заводът на компанията в Емден ще започне серийното производство на модела, а през втората половина на годината ще стартира и производството на ID.4 в Чатануга, САЩ. Данните на VW показват, че търсенето на моделите от фамилията ID продължава да расте, като досега са регистрирани над 120 000 поръчки от клиенти.
VW Group регистрира и исторически връх при изоставането в изпълнението на поръчките за всички свои модели - само в Европа закъсняват производството и доставките на над 670 000 нови коли, като от компанията декларираха, че се полагат всички възможни усилия това изоставане да бъде преодоляно.
VW ID Buzz може да има и версия пикап
За първото тримесечие на годината приходите от продажби са 14,9 милиарда евро, което ес 15,3% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.
VW отлага пазарното лансиране на ID.5
В Западна Европа са доставени 215 400 нови коли, което е с 20,5% по-малко в сравнение с първите три месеца на миналата година. По-голям е спадът в Централна и Източна Европа - 34 000 доставени автомобили срещу 53 800 за първото тримесечие на 2021 година. Най-голям е спадът в Южна Америка - минус 52 процента - 52 300 коли сега срещу 109 200 бройки през периода януари-март миналата година.
Шефът на Фолксваген Груп: Порше и Ауди влизат във Формула 1
От началото на годината до края на март оперативната печалба на VW Group се е увеличила до 513 милиона евро, като през миналата година за същия период е била 490 милиона евро. Приходите от продажба достигнаха малко под 15 милиарда евро срещу 17,6 милиарда за първото тримесечие на 2021 година.
“В тази трудна среда успяхме допълнително да подобрим икономическата си ефективност - заяви изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер. - Това само подчертава, че Volkswagen е избрал правилния път за постигане на дълготрайно подобряване на конкурентността и рентабилността на компанията със стратегията Accelerate. Положили сме много солидна основа за ускорена трансформация към мобилност с нулеви въглеродни емисии и напълно свързана мобилност.”