От Алпин обясниха защо има толкова проблеми с надеждността на двигателите през 2022
От началото на сезон 2022 във Формула 1 тимът на Алпин изпитва сериозни проблеми с надеждността на своите мотори. Свидетелство затова е фактът, че в първите три старта за годината Фернандо Алонсо използва три двигателя с вътрешно горене, като един от тях вече бе загубен заради проблеми с водната помпа в Джеда.
Проблемите с надеждността за Алпин продължават и на „Имола“ този уикенд, тъй като вчера Естебан Окон не успя да запише време в решителните секунди на първата фаза на квалификацията, заради повреда в скоростната кутия. Така той бе елиминиран още след първите 18 минути и ще стартира едва 19-ти в спринта по-късно днес.
Главният дизайнер на двигатели на Рено Бруно Фамин разкри по време на уикенда за Гран При на Емилия-Романя, че всички тези проблеми в агрегатите и трансмисиите са резултат от подскачането на A522, а не от някакъв проблем с техния дизайн.
„Мисля, че новата генерация коли, с новите шасита и аеродинамика, предоставят много различни предизвикателства и ограничения. Колите са много по-твърди и се карат много ниско, което оказва огромно влияние върху всички части. Всички проблеми, които имахме с двигателя с вътрешно горене не са породено от него, а от компонентите около него.
Проблем във водната помпа е довел до отпадането на Алонсо в Джеда
„Самото ДВГ е много добро. Не сме имали нито един проблем с ДВГ-тата, но подскачането оказва доста голямо негативно влияние. Проблемът с водната помпа от Джеда вече е решен. Всички молби за корекции с цел подобряване на надеждността са публични между ФИА и производителите. Ние виждаме, че не сме единствените, които правят такива корекции.
Окон: Напредъкът с двигателя означава, че Алпин вече не се страхува от никого
„Тъй като сега сме в период, в който двигателите са замразени за 4 години беше важно да направим възможно най-добрия двигател за този сезон. ФИА ще позволи модификации за подобряване надеждността, но не и такива за по-добра мощност“, каза Фамин.