Ферари може да използва нов под на “Имола”
Първите сериозни подобрения по колата на Ферари във Формула 1 - F1-75, се очаква да се появят за състезанието на “Имола” в края на април. От Скудерията вече обявиха, че за Гран При на Австралия в Мелбърн няма да има големи промени по колите на Шарл Леклер и Карлос Сайнц, а от Ред Бул потвърдиха, че техният RB18 ще получи много нови компоненти и подобрения за “Имола”.
Според информации в италианската преса, основната промяна за “Имола” при F1-75 ще е новият под на колата, който трябва да елиминира проблемите с подскачането на колата, които тази година се срещат при почти всички болиди на отборите във Формула 1.
Досега в италианския тим се бореха с този проблем като увеличаваха клирънса на F1-75, но това дава нежелани странични ефекти - намаляване на притискащата сила, която идва от аеродинамиката и по-ниска аеродинамична ефективност на автомобила.
С новия под няма да се налага повдигането на колата, ще може по-контролирано да се намали натоварването върху задното крило, тъй като задното окачване ще осигурява по-добър контакт с пистата и ще намалее и челното съпротивление на колата.
През 2022 година Ферари вижда „версия 2.0“ на Шарл Леклер
Още в Бахрейн за старта на сезона във Ферари изпробваха по-различна версия на пода на колата, но след петъчните свободни тренировки в тима се отказаха от този вариант и Леклер и Сайнц караха с пода, който използваха на последните тестове.