Пирели: Новите гуми изискват различен стил на пилотиране
Ръководителят на програмата на Пирели във Формула 1 Марио Исола даде екслузивно интервю за онлайн платформата F1TV, в което разясни някои от характеристиките на новите за сезон 2022 18-инчови гуми. По думите на италианеца по-здравата структура на задните гуми води до увеличаването на ефекта на недозавиване
„Тези гуми са различни и с тях трябва да се кара по различен начин. Най-добре ще е ако пилотите изчакват малко повече колата да се изправи след завоя преди да дадат пълната газ, а не както бе със старите гуми в средата на кривата. Смятам, че пилотите са достатъчно добри и бързо ще се адаптират.
„Нещо, върху което отборите работят е балансът между бързите и бавните завои. В бързите гумите са стабилни и пилотите могат да натискат повече. В бавните обаче те се пързалят много повече заради по-твърдия си профил. Това обаче в процес на учене, какъвто има при всяка подобно ново нещо“, каза Исола.
„Сега колите имат по-малко притискане в бавните завои, което в комбинация с по-здравите задни гуми увеличава ефекта на недозавиване. Това се видя още миналата година в Абу Даби на теста с мулетата и на първия тест в Барселона вече имаше решения за него.
„Блокирането на предните гуми обаче беше напълно неочаквано за нас, наистина. Колите са с по-твърдо окачване и се карат много ниско до асфалта, за да генерират притискането. Отделно в Барселона имахме и този феномен на подскачането, който допълнително усложняваше живота на отборите и пилотите, а когато колата се движи така е лесно гумите да се блокират, след което е трудно да ги накараш да се въртят отново. Блокирането на предните колела е нещо, което те ще трябва да се научат да контролират“, добави италианецът.
Ферари: Подценихме ефекта на подскачането при новите правила
Относно избора на Пирели за смеси за различните стартове Исола заяви, че в италианската компания вече са направили предварителен избор за всички стартове. Той обаче може да бъде променен ако отборите преценят, че не е коректен след анализ на събраните данни на тестовете в Испания и Бахрейн. Това обаче няма как да се случи за първите три състезания, за които гумите вече или пътуват, или са пристигнали на пистата.
„Тук (в Бахрейн) е интересно, защото имаме напълно различни условия спрямо Барселона. Конфигурацията на пистата, абразивността на асфалта и атмосферните условия за напълно противоположни на тези в Испания. Това ни позволява да съберем много полезни данни в тези три дни на тестове.
„В Барселона бе потвърдено, че пилотите могат да натискат повече за по-дълго. Тук обаче има повече прегряване, основно заради високите температури, а и се кара в най-горещата част от деня, докато в състезателни уикенд сме в по-хладната вечер.
„От гледна точка представянето трябва да изчакаме още малко, за да видим каква е делтата между различните смеси. В първия тест по-голямата част от фокуса беше върху новите коли, а не толкова върху гумите. Тук както казах очаквам повече оплаквания от прегряване, но заради характеристиките на пистата. Въпреки това смята, че продуктът ни е стъпка в правилната посока“, завърши Исола.