Ръководителят на тима на Ферари във Формула 1 Матиа Биното призна, че в Маранело са подценили един от негативните ефекти на новите правила, който води до „подскачане“ на колата на пистата.
Самият негативен ефект е пряко последствие от ефекта на засмукването, който се завръща във Формула 1 през тази година. Той се постига когато силите на засмукване станат толкова силни, че подът достигне до асфалта.
Тогава нивата на засмукване рязко намаляват и съответно колата се вдига, но бързо си връща прилепващите сили, когато това се случи. Така се стига до точно това „подскачане“, което е било подценено не само от Ферари, но и от почти всички други отбори.
„Мисля, че повечето от нас подцениха тази проблем. Ние сме на пистата и подскачаме повече от очакваното. Когато настройваме тези коли, с подовете за засмукване нещата са различни, ние все още се учим“, каза Биното.
Той призна, че този проблем може да бъде решен лесно, като се вдигне височината на колата, но това не е желано от отборите. Причина затова са ползите, които се трупат при движение възможно най-ниско до асфалта.
„Решението може да е много лесно. Трудно е да се оптимизира представянето, защото не трябва да има компромиси. Трябва да се опиташ да елиминираш подскачането, извличайки възможно най-много от потенциала на колата, това може да не е толкова лесна задача.
Леклер: Не трябва да се отнасяме по времената на тестовете
„Сигурен съм, че в даден момент ще намерим решение, но не знам колко време ще отнеме. Отборите, които го открият първи ще имат предимство“, добави Биното.
Именно това „подскачане“ се смята, че е сред основните причини за ниския километраж на тима на Алфа Ромео. Вчера Валтери Ботас и Роберт Кубица завъртяха само 32 обиколки помежду си на теста в Барселона, а днес до обяд финландецът добави нови 21 тура.
Снимки: Gettyimages