Руснаците искат Хаас да им върне парите
Миналата седмица тимът от Формула 1 Хаас уволни руския си пилот Никита Мазепин и се раздели със спонсора му Uralkali - компанията, в която основен спонсор е Мазепин-старши, като тя финансира отбора от началото на сезон 2021. Решението е заради войната в Украйна, започната от Русия в края на февруари. ФИА остави руските пилоти в международните състезания, но с редица ограничения, а Мазепин се оплака, че никой в Хаас не му обърнал внимание, когато е казал, че е готов да спазва всички изисквания на ФИА, за да остане във Формула 1.
Днес компанията Uralkali официално обяви, че иска от Хаас да върне предварително платените пари по спонсорския договор за сезон 2022. Все още сумата не е обявена, но се смята, че миналата година компанията е дала между 25 и 30 милиона долара за целия сезон.
От руската компания определиха решението за раздялата на Хаас с Мазепин и спонсора му “необосновано” и отново акцентираха на твърдението, че политиката няма място в спорта, който “не трябва да се поддава на външни фактори”.
Проблемите на Хаас нямат край
От Uralkali обявиха, че ще си търсят парите, включително и в съда. Руснаците твърдят, че голямата част от парите за сезон 2022 вече са преведени на Хаас, а договорът е прекратен преди първия старт от новата кампания, то липсва изпълнение на Хаас по условията на договора. Затова и Uralkali си иска обпратно парите, които смята да инвестира във фонд за подкрепа на спортисти “We compete As One”.
Джийн Хаас: Вече избираме новия ни пилот
Преди дни Джийн Хаас и Гюнтер Щайнер демонстрираха спокойствие по темата с парите на руската компания и се предполага, че двамата са получили уверения от юридическия екип на тима, че няма да имат проблеми с руснаците, от които се очакваше да си търсят милионите, дадени за кариерата на Никита.
Късно снощи стана ясно, че екипътна Хаас ще пристигне сравнително навреме за началото на тестовете в Бахрейн, но ще пропусне утрешната сутрешна сесия от тестовете, в които ще кара тестпилотът Пиетро Фитипалди.