Марко обвини Хамилтън за уволнението на Маси
Поведението на Люик Хамилтън и по-точно мълчанието му след Гран При на Абу Даби в края на миналия сезон е пряката причина Майкъл Маси да загуби поста си на рейс директор във Формула 1. Това е мнението на съветника на Ред Бул във Формула 1 доктор Хелмут Марко, а тимът му беше първият, който подкрепи Маси при разследването на събитията от последните обиколки на състезанието.
След като загуби битката за титлата срещу Макс Верстапен Хамилтън се оттегли от социалните мрежи, не се появяваше публично в хода на зимната пауза, за да прекара повече време със семейството си.
Верстапен: ФИА жертва Маси
„Ясно е, че Люис искаше ясно да покаже недоволството си от тази ситуация – обясни в типичния си директен стил бившият пилот пред RTL. – В същото време беше напълно ясно, че Хамилтън няма да се откаже от Формула 1, тъй като нямаше никакво движение на пазара на пилоти. Ако Хамилтън беше информирал Мерцедес, че иска да напусне, те веднага щяха да започнат да му търсят заместник.”
В същото време шефът на Мерцедес Тото Волф на няколко пъти подхрани слуховете, че Хамилтън може да напусне Формула 1, тъй като е „много разочарован”, а британската преса редовно рисуваше апокалиптични картини за това какво ще стане със световния шампионат, ако Люис си тръгне.
Ето кои са заместниците на Майкъл Маси
„Поведението на Люис през зимата е част от причините за освобождаването на Маси – допълни Марко. – Не мисля, че това е правилно. Вижте работата му през годините. Ако Маси разполагаше със структурата, която ФИА създаде сега, то щеше да му е много по-лесно да взима решения, да работи със съветници и видео повторения.”
В крайна сметка ФИА освободи Маси от поста рейс директор, а на негово място идват Едуардо Фрайтас и Нилс Витих, като ще им помага някогашната дясна ръка на Чарли Уайтинг Хърби Блаш. Заедно с тях ще работи и екип от стюарди, които трябва да реагират по-бързо въз основа на видео материалите, събрани в хода на състезанието за спорните ситуации.
Това е планът на новия президент на ФИА Мохамед бин Сулайем за реформа на ръководството на състезанията от Формула 1 и управлението на самите надбягвания.