Шефът на Макларън: Ред Бул унищожава пилоти
Главният изпълнителен директор на тима от Формула 1 Макларън Зак Браун зарадва медиите с твърдението си, че Ред Бул е отборът, който “унижощава” пилотите си. Браун, подобно на много критици на програмата за развитие на пилоти на Ред Бул може да избира много примери за неправилно развитие на кариерата на талантливи пилоти, но в същото време съветникът на отбора доктор Хелмут Марко има аргументи за противното. Ред Бул вече има двама световни шампиони във Формула 1: Себастиан Фетел и Макс Верстапен, като нидерландецът получи титулярно място в световния шампионат, идвайки директно от Формула 3.
Но Браун има право, тъй като “бруталната” според него програма за развитие на пилоти е взела доста жертви, а безкомпромисните действия на нейния ръководител доктор Марко осигуриха готови пилоти на много други отбори, не само във Формула 1.
Макларън: Отборите във Формула 1 трябва да се научат да харчат разумно
Браун в момента работи с двама пилоти, преминали през програмата на Ред Бул: Даниел Рикардо във Формула 1 и Пато О’Уорд в Индикар, като те дори не попадат сред най-драстичните примери за проблемите на пилотите с програмата на Ред Бул.
Ред Бул показа истинския RB18 в началото на тестовете във Формула 1
“Мисля, че тази програма унижощи доста пилоти - обясни Браун. - В нея имаше талантливи пилоти, които обаче така и не получиха достатъчно възможности. Но в Ред Бул действат брутално. Карлос Сайнц е отличен пример за това. Даниел Рикардо вече беше доказал колко е добър, но реши да напусне. Фетел си тръгна. Макс е страхотен успех, той е пилот, който те са открили. Но да добавим Албон, Гасли. Гасли е страхотен пилот. Много пилоти минаха през тяхната програма.”
Браун коментира и О’Уорд, който се представи впечатляващо в сериите Инди Лайтс през 2018 и след това подписа с Ред Бул, за да кара във Формула 2.
“При Пато определено не се получи. Докато беше част от програмата на Ред Бул, те му осигуриха участие в едва три състезания”, допълни Зак Браун.
Пато кара в две състезания във Формула 2, след което от Ред Бул решиха да го преместят в японската Супер Формула, където той кара в три състезания и след това Ред Бул го извади от програмата. Решението беше продиктувано и от факта, че ФИА потвърди, че О’Уорд не е събрал достатъчно точки, за да получи суперлиценз за Формула 1.