Д-р Марко: Ред Бул не е третиран от ФИА по същия начин като Мерцедес
В тима на Ред Бул отново не останаха доволни от стюардите на Формула 1 след тяхното решение да накажат на два пъти Макс Верстапен в състезанието за Гран При на Саудитска Арабия.
Драма от старта до финала и Хамилтън изравни Верстапен след историческа победа в Джеда
Нидерландецът и неговият съперник за титлата Люис Хамилтън на няколко пъти бяха опасно близо в надпреварата в Джеда, като дори се стигна до контакт между тях в края на 37-я тур. Тогава пилотът на Ред Бул се опита след нареждане на ФИА да върне позицията на британеца, който обаче не пожела да я вземе.
Причината за нареждането от страна на ФИА бе случилото се в началото на въпросната обиколка когато Верстапен запази лидерската си позиция, след като пресече напряко втория завой на трасето. В крайна сметка след известно дебнене с опасно ниска скорост преди последната крива се стигна до контакт между двамата претенденти за титлата, след който Верстапен задържа водачеството си.
Той обаче първо бе санкциониран с пет секунди заради това, а след края на състезанието получи и наказание от десет секунди заради удара с Хамилтън, въпреки че пилотът на Ред Бул се движеше отпред и имаше достатъчно място на пистата за британеца да мине. Стюардите обаче прецениха, след прегледа на телеметричните данни, че нидерландецът внезапно е натиснал спирачките, което е довело и до удара.
Макс Верстапен бе наказан и след Гран При на Саудитска Арабия
Според Марко това наказание е напълно несправедливо, особено при факта, че Хамилтън не бе санкциониран за неспазването на максималната дистанция от десет дължини преди първия рестарт.
„Инженерите ни подготвят данни, с които да докажем, че Макс беше постоянен в своето спиране, не спря внезапно както Хамилтън каза. Той се блъсна в нас и за жалост сряза на две места гумата ни. Прорезите бяха много големи и повече не можехме да натискаме, наложи се да намалим темпото. Това беше едното.
Верстапен: Поне феновете знаят какво е истинско състезание
„Другото е, че при втория старт Хамилтън беше на повече от десет дължини зад Макс. Себастиан (Фетел) бе наказан в Унгария 2010 за същото. С тази маневра Люис подготви по-добре гумите си за старта. След това избута Макс и нямаше реакция. Чувстваме, че не сме третирани по същия начин.
„Решенията се взимат тенденциозно в полза на едната страна“, каза Марко.
Формула 1 усети липсата на Чарли Уайтинг в Саудитска Арабия
Той също така коментира и изказването на Хамилтън, в което британецът определи Верстапен като „твърде агресивен“.
„Не мисля, че трябва да се успокояваме. Това е мач между Ред Бул и Мерцедес и между Макс и Люис. Спомнете си какво стана на „Силвърстоун“ и в Будапеща, не го забравяйте“, завърши моторспорт съветникът на Биковете.
Хамилтън не разбира защо Верстапен е спрял така агресивно при инцидента помежду им
Преди финалния старт във Формула 1 за 2021 в Абу Даби този уикенд Верстапен и Хамилтън имат равен брой точки, но звездата на Ред Бул има предимство, тъй като е записал една победа повече от своя съперник от началото на сезона.