Пирели с обяснение за спуканите гуми в Гран При на Катар
Според ръководителя на Пирели във Формула 1 Марио Исола, причините за няколкото спукани гуми в Гран При на Катар са бордюрите на „Лусайл“ и агресивните стратегии, използвани от отборите.
Валтери Ботас, Ландо Норис и дуото на Уилямс Джордж Ръсел и Никола Латифи изпитаха проблеми със здравината на предните си леви гуми в опита си да завършат състезанието със само едно спиране. Пилотът на Мерцедес бе първият пострадал, след като в 33-а обиколка неговата гума от типа медиум се спука.
Все пак финландецът стигна до бокса, но загуби повече от минута, а в последствие и трябваше да напусне надпреварата заради щети по болида. Ръсел и Норис имаха най-малки последици от проблемите си, докато Латифи също отпадна, тъй като неговата гума се спука малко след входа за бокса. Това щеше да принуди канадеца да направи цяла обиколка на три колела, но той спря в зоната за сигурност на шестия завой и напусна състезанието.
„Проблемите бяха в предна лява гума защото тя е най-натоварената, но не искам да казвам, че това се случи заради претоварване или нещо подобно. Мога да ви кажа, че всички гуми бяха доста износени, близо 100%. Имаше разрези по тях, които трябва да си обясним. Дали те са се появили преди загубата на налягане, или след това.
„Изчакваме телеметричните данни от отборите, защото това е много важен елемент от нашия анализ. Не знаем дали загубата на налягане е била мигновена, или не. Видяхме много минавания с висока скорост през бордюрите тук. Не е тайна, че имаше много счупени подове, шасита, крила и когато гумите са износени, те са по-малко защитени от бордюрите“, каза Исола.
От Пирели бяха посъветвали всички отбори да направят две спирания в бокса, но само малка част от тях послушаха италианската компания.