В Ред Бул ще търсят отговор за високата скорост на Мерцедес в Бразилия
От тима на Ред Бул обявиха, че ще анализират високата топ скорост, която болида на Мерцедес показа по време на уикенда за Гран При на Сао Пауло, особено този в ръцете на Люис Хамилтън.
Хамилтън срази Верстапен след грандиозен дуел в Бразилия
Британецът сложи своя пети двигател с вътрешното горене в Бразилия и показа изключителна скорост на дългите прави на „Интерлагос“. Тя му позволи да напредне с общо 25 позиции в рамките на съботния спринт и неделното състезание след различните наказания, които той получи.
Хамилтън: Това вероятно е най-добрият състезателен уикенд в кариерата ми
Според Ред Бул е напълно възможно задното крило на Мерцедес да се огъва повече от допустимото при определена скорост, като точно това е проверявал Макс Верстапен след края на квалификацията в петък. Заради действията си обаче той бе глобен с 50 хиляди евро, а от Ред Бул избраха да не протестират легалността на W12 на този етап.
Маси: ФИА не фаворизира Ред Бул
„Не протестирахме след това състезание. Важно е да разберем от къде идва тази скорост. Да, те имаха нов двигател тук. Използваха крила като за Монако, но бяха с около 30 км/ч по-бързи от Макс когато го изпревариха. Това е нещо, което трябва да си обясним. Работа на ФИА е да следи за спазването на правилата в спорта. Ние вярваме в тях, в техните тестове и разследвания“, заяви ръководителят на „Биковете“ Кристиан Хорнер.
Тото Волф: Край на дипломацията след Гран При на Сао Пауло
Ако в Мерцедес действително използват гъвкаво задно крило това ще бъде наистина иронично на фона на драмата с този елемент от началото на сезона. В Испания от състава на световните шампиони се оплакаха, че задното крило на Ред Бул се огъва твърде много на правите, което има дава предимство на тях. В последствие от ФИА въведоха нови, по-строги тестове от Гран При на Франция и изглеждаше, че проблемът с гъвкавите крила вече е забравен.
От Мерцедес разкриха с колко крилото на Хамилтън е било нелегално
Изглежда обаче това не е съвсем така и драмите в този спор за титлите на и извън пистата няма да приключат преди края на сезона, а може би дори и след това.
Хелмут Марко е притеснен за шансовете на Верстапен заради „ракетата“ на Мерцедес
„Нямаше как да се състезаваме с Мерцедес. Опитахме да се защитим максимално. Макс даде всичко от себе си, състезава се твърдо, но нямаше шанс. Имахме висотите от САЩ и Мексико и сега тази загуба. Тя беше тежка защото водихме в 75% от състезанието. Хубавото е, че следващото състезание е тази седмица и ще можем бързо да отговорим на това предизвикателство“, добави Хорнер.
Само една DRS зона за дебюта на Гран При на Катар във Формула 1
След Гран При на Сао Пауло преднината на Верстапен в битката за титлата бе намалена на 14 точки три кръга преди края на сезона, а пасивът на Ред Бул спрямо Мерцедес в спора за конструкторския шампионат се увеличи на 11 пункта. Сезон 2021 продължава тази седмица с първата в историята Гран При на Катар, която ще се проведе под изкуственото осветление на мотоциклетната писта „Лусайл“.