Daimler Truck с план за въглеродно неутрални превози
Daimler Truck има намерение до 2039 г. да предлага в Европа, Северна Америка и Япония само превозни средства, които са въглеродно неутрални. Компанията е фокусирана, както върху внедряването на решения с нулеви емисии на въглероден диоксид в задвижванията с батерии, така и върху разработването на технологии с водородни горивни клетки. В момента по обществените пътища в Германия компанията тества нов, подобрен прототип на своя камион Mercedes-Benz GenH2. Първите серийно произведени GenH2 се очаква да бъдат предадени на клиенти през 2027 г.
При разработването на камионите си Daimler Truck предпочита използването на течен водород, тъй като той има много по-висока плътност от тази на горивото в газообразно състояние. Така резервоарът на камионите, задвижвани с течен водород, е много по-малък и значително по-лек. Това дава едновременно повече товарно пространство и възможност за съхранение на повече водород, което значително увеличава пробега на превозните средства. От Daimler Truck смятат, че този подход ще направи серийната версия на GenH2 подходяща за многодневен и труден за планиране транспорт на дълги разстояния, подобно на конвенционалните дизелови камиони.
BMW Group и Daimler AG с общ проект за 1 млрд. евро
Daimler Truck и TotalEnergies, световна мултиенергийна компания, подписаха споразумение за съвместен ангажимент за декарбонизация на товарните превози в Европейския съюз. Партньорите заявиха желанието си да си сътрудничат в разработването на екосистеми за тежкотоварни камиони, задвижвани с въглерод, с намерението да демонстрират привлекателността и ефективността им и с амбицията да играят водеща роля в създаването на необходимата инфраструктура за този вид транспорт.
Сътрудничество между двете компании включва различни теми, свързани със снабдяването и логистиката, както и създаване на станции за зареждане с водород, разработване на камиони с водородни горивни клетки и други. От TotalEnergies имат амбиция до 2030 г. да управляват до 150 зарядни станции за водород в Германия, Холандия, Белгия, Люксембург и Франция. А като част от сътрудничеството, до 2025 г. Daimler Truck се ангажира да започне доставки на камиони с водородни горивни клетки на клиенти в Холандия, Белгия, Люксембург и Франция.
Mercedes представи новия SL 63 AMG
За да създадат тези проекти и да установят водородния транспорт като възможна алтернатива на традиционния, двете компании ще проучат и възможностите за намаляване на общите разходи, свързани с експлоатацията на камионите на водород.
Daimler Truck и TotalEnergies членуват също и в H2Accelerate и остават изцяло ангажирани в работата си с консорциума за внедряването на транспорт, задвижван с водород, в Европа през следващото десетилетие. H2Accelerate е консорциум, в който участват едни от най-големите производители на тежкотоварни автомобили, както и доставчици на станции за зареждане с водород, чиито ангажимент е сътрудничество с цел налагане на въглеродния транспорт в Европа.