Новият Mercedes-AMG SL, най-новата версия на легендарния SL модел, се завръща към спортните си корени, зареден с мощна AMG енергия. Луксозният роудстър, който отново ще се предлага с 2+2 места, е подходящ за ежедневно шофиране, като за първи път в 70-годишната си история е със задвижване на всички колела.
Високотехнологичните компоненти, като окачването AMG ACTIVE RIDE CONTROL с активна стабилизация срещу накланяне, кормилно управление на задната ос, предлаганата по избор високоефективна керамична спирачна система AMG и революционната технология на фаровете DIGITAL LIGHT (в стандартния пакет), изострят спортния профил на новия Mercedes-AMG SL. Всичко това, в комбинация с 4-литровия V8 битурбо двигател, създава преживяване от най-висока класа за всеки, които застане зад волана на най-новата версия на легендарния кабриолет на Mercedes.
При премиерата си на пазара, новият SL ще се предлага в два варианта на 4,0-литровия V8 битурбо двигател AMG. Любителите на германската луксозна марка знаят, че двигателите се сглобяват изцяло ръчно в германския град Афалтербах при спазване на принципа "Един човек, един двигател". Топ моделът SL 63 4MATIC+ (комбиниран разход на гориво 12,7-11,8 л/100 км, комбинирани емисии на CO2 - 288-268 г/км) разполага с двигател, който развива 430 kW (585 к. с.) и осигурява максимален въртящ момент от 800 Nm.
Максималната скорост на автомобила е 315 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди. V8 двигателят на Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ (комбиниран разход на гориво 12,7-11,8 л/100 км, комбинирани емисии на CO2 - 288-268 г/км) осигурява 350 kW (476 к.с.) и максимален въртящ момент от 700 Nm, като ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди, а максималната му скорост е 295 км/ч.
За първи път от създаването си SL ще се предлага със задвижване и на четирите колела. Двата модела V8 са оборудвани с AMG Performance 4MATIC+ технология. Тази интелигентна система съчетава предимствата на двете различни концепции за задвижване, като променливото разпределение на въртящия момент към предната и задната ос предлага оптимално сцепление на автомобила с настилката. Водачите могат да разчитат на висока стабилност при управление и изключително ниво на безопасност при всякакви условия.
Важно е да се отбележи също, че каросерията на Mercedes-Benz AMG SL e изцяло нова. Корпусът е създаден като при първия SL през 1952 г. – буквално върху празен лист хартия, като нито един компонент не идва от предшественика SL или от друг модел като AMG GT Roadster.
А за любителите на наситени летни усещания, електрохидравличният текстилен покрив на кабриолета се отваря или затваря напълно автоматично за около 15 секунди при до 60 км/ч.
Новият Mercedes-AMG SL поставя още един крайъгълен камък в 70-годишната история на модела, преминал от пълнокръвна състезателна кола до луксозен спортен кабриолет. Той съчетава спортния дух на оригиналния SL с уникалния лукс и технологично съвършенство, характерни за съвременните модели на Mercedes.
С вълнуващия си дизайн, съвременни технологии и изключителни характеристики на шофирането, Mercedes-AMG SL задава стандартите в сегмента на луксозните спортни коли. Екстериорът впечатлява съчетавайки изчистения дизайн на Mercedes-Benz със спортния характер на AMG и типичните детайли за модела. Препратките към първото поколение на SL са забележими, а играта на светлините и сенките прави цялостното визуално възприятие на автомобила изключително леко, за да стане ясно още от пръв поглед, че новият SL се връща към своите спортни корени.
Интериорът на Mercedes-AMG SL превежда традицията от първия 300 SL роудстър в новите, модерни времена. Новата версия на кабриолета перфектно комбинира спортните ценности и лукса. Фините материали и прецизната изработка подчертават стандарта за най-високо ниво на комфорт. Цялостният дизайн на кокпита, включително регулируемия централен дисплей в централната конзола, е фокусиран върху водача. В същото време напълно новата концепция за вътрешно пространство с 2+2 места предлага повече място и функционалност от преди. Задните седалки увеличават практичността на автомобила и предлагат място за хора с височина до 1,50 метра.
Последното поколение на интуитивната мултимедийна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience), което дебютира в новия Mercedes-Benz S-клас, може да бъде открито и в новия кабриолет. Тук MBUX предлага освен стандартните си функции и специфично за AMG съдържание.
Очаква се най-дигиталният роудстър на Mercedes-Benz да бъде представен на българския пазар от генералния дистрибутор на бранда за България - Силвър Стар, през пролетта на 2022 г.