(АРХИВ) Историята на “Атлантик” - разказ за безапелационния успех на един човек, който е следвал мечтата си

Историята на  компанията „Атлантик“ започва през 1888 година като приказка в едно малко селце, наречено Bettlach, което очаквано е разположено близо до Гренхен, Швейцария. Очаквано, защото това е една от известните зони, където се заражда традиционното швейцарско часовникарство.

Противно на вероятността, че в малки затънтени местенца няма как да се случи нещо голямо и значимо, този разказ ще ни отведе до безапелационния успех на един човек, който е следвал мечтата си. 

Познатията ни днес бранд „Атлантик“ е създаден от Едуард Кумер, роден на 26 март 1845 година. Може да се приеме, че той е един от първите участници и основатели на Швейцарското часовникарство, но преди да се превърне в това той е бил едно момче, което усъвършенства уменията си през годините на чиракуване. Години на много усърден труд, който го отвежда до френската граница и отвъд нея, за да не поставя повече граници на постиженията си.

Всичко научено той разгръща на родното си място, където се връща като квалифициран майстор. Неговите съграждани забелязват бизнес амбицията му и подкрепят създаването на индустриална база, която да усъвършенства швейцарското часовникарство като изкуство. 

Фантастичната визия за създаване на висококачествен и иновативен часовникарски бизнес започва да се сбъдва постепенно. 

През 1888 година стартира първата работилница, в която работят едва 15-20 души. През следващите години се развива стабилно и достига 720 служителя преди края на века. 

Въпреки че Кумер може да се определи като привърженик на „старата“ школа и абсолютен традиционалист, той силно вярва в развитието и прогреса на часовникарската индустрия и нейната прецизност. 

По това време работната седмица е била 6 работни дни с продължителност по 11 работни часа на ден. Не е съществувало понятието „платен отпуск“ или допълнително заплащане. Всъщност любопитен факт е, че едва през 1937 година се въвеждат 6 дни платен отпуск за година, което е изключителен социален пробив. В онези дни началото и края на работния ден са се сигнализирали от фабричен звънец и работниците са имали много кратки моменти на почивка и релакс. 

В началото компанията е наречена ЕКБ, което е съкращение от „Едуард Кумер Беттлах“, а по-късно е преименувана като „Атлантик“, вдъхновението за което идва от името на един от океаните. Затова и логото на бранда е котва и компас.

Първоначално „ЕКБ“ произвеждат части за известни производители като Longines, Certina и много други брандове, които са известни и съществуват и днес. 

Първите часовници под името „Атлантик“ излизат в публичното пространство през 1932 година и същественото е, че към тези часовници присъства един от първите водоустойчиви хронографи в света. 

Друго важно събитие, случило се през този период, е изобретяването на механизма за бърза смяна на датата чрез управление на короната, което се нарича „Speed Switch“. Годината е 1960, а иновацията подпомага смяната на датата с 52 пъти по-бързо от преди. Чрез продажбата на тази иновативна технология на други производители „Атлантик“ ясно демонстрира своите неповторими умения. 

Водещите модели на бранда още от създаването на компанията са позиционирани под колекция, наречена „Worldmaster“, която е толкова успешна, че се постига мечтаната висока разпознаваемост и популярност сред потребителите.  Моделите все още, дори в наши дни, се смятат за запазен идентификационен знак на марката. Традиционният „Worldmaster“ константно се надгражда, като целта е да остане вечно актуален през годините. 

В миналото „Атлантик“ са били насочени основно към силните личности, които винаги преследват целите си и продуктите им са представяни само във високия ценови диапазон, но посоката на компанията се насочва постепенно към всички хора, които искат да се сдобият с парченце швейцарско качество, което носят на ръката си. 

Днес „Атлантик“ имат широк обхват от часовници, които се отличават с високо качество в средния класови сегмент. Това означава, че срещу много добра цена получавате изключително добре обмислен красив и удобен дизайн, под който се скрие доказано качествен като работа механизъм. 

В допълнение към вечния „Worldmaster“ компанията предлага богат избор от спортни, класически и елегантни часовници. Но това, което отличава традиционните модели е техният уникален и специфичен за „Атлантик“ вид. 

Всеки път, когато човек избира с какво да демонстрира своя стил няма по-добро решение от това да заложи на бранд, който има толкова величествена история, брани качеството и носи автентичния швейцарски дух векове наред. 

Още от Спорт и бизнес

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти