Хорнер и Волф с различно виждане за бъдещето на Формула 1
Ръководителите на двата топ отбор във Формула 1 в момента Кристиан Хорнер (Ред Бул) и Тото Волф (Мерцедес) са с двете коренно различни мнения относно новите правила за двигателите, които ще бъдат въведени в шампионата през 2025 година.
Според Хорнер Формула 1 трябва да се завърне към шумните, високо оборотни агрегати, които се радват на огромно популярност сред феновете на спорта. От друга страна Волф вярва, че тези шумни двигатели няма да се харесат на модерните фенове, заради липсата на връзка с модерните тенденции сред автомобилните производители.
„Мисля, че двигателите с вътрешно горене има бъдеще, защо да нямаме високо оборотен агрегат, който да звучи фантастично, но и да работни по благоприятен за околната среда. Мисля, че чистите био горива ще направя това възможно“, каза Хорнер по време на уикенда за Гран При на Великобритания.
Volkswagen влиза във Формула 1, ако болидите са със задвижване и на четирите колела
„Знам, че електрифицирането се развива под силен политически натиск, но не съм сигурен, че това е правилният път за следващите 25-30 години. Смятам, че Формула 1 може да изиграе ключова роля в развоя на био горивата с нашите партньори в тази сфера. Това ще се случи ако върнем двигателите с 8-10 цилиндъра, които нямат вредни емисии заради горивата в тях.
„Няма ли да е фантастично ако поемем по този път? Сигурен съм, че трибуните ще са пълните всеки уикенд“, завърши Хорнер.
За момента планът на Формула 1 е да бъдат запазени сегашните V6 турбо-хибридни двигатели, които обаче ще разчитат в по-голяма степен на електрическата енергия.
Porsche и Audi ще присъстват на срещата за бъдещето на двигателите във Формула 1
„Не съм съгласен с Кристиан, тъй като това е нашето виждане, но не и това на новата генерация фенове. Когато попитате фен на 18 или 22 година какъв фактор е за тях звукът, повечето ще кажат „никакъв“ защото те консумират спорта на екран, където той не е от такова значение. Аз искам звук, бих искал да видя 12-цилиндъра, който да се чуват от километри.
„Ние обаче сме толкова спорт, колкото и бизнес. Мисля, че ще загубим всякаква връзка с нашите партньори, спонсори и акционери ако не гледаме нашето въздействие върху околната среда. Мисля, че това ще е много подлъгващо и ще отблъсне много бизнеси от Формула 1 ако продължим да разчитаме само на ДВГ, дори и да ни харесва“, коментира Волф.