Без промяна в бордюрите на „Пол Рикар“
Въпреки оплакването на няколко от отборите във Формула 1, че бордюрите на пистата „Пол Рикар“, където тази седмица се провежда Гран При на Франция, причиняват големи щети по техните болиди, те няма да бъдат променени.
Най-големи критици на изкуствените неравности, които се намират след традиционния бордюр на изхода от втори завой бяха от лагера на Мерцедес. Според световните шампиони минаването на техния пилот Валтери Ботас през въпросните неравности във вчерашната първа тренировка е причинила щети за стотици хиляди паундове, което в ерата на таван на разходите не е желателно.
В Ред Бул също имаха подобрен проблем във втората сесия, когато Макс Верстапен загуби част от своето предно крило, след което техният спортен директор Джоната Уитли се свърза с Майкъл Маси и помоли въпросната част да бъде върната в гаража на „Биковете“. Причина за това желание на базирания в Милтън Кийнс тим е фактът, че Гран При на Франция е първото от три поредни състезания, а следващите две в Австрия са на една от пистите, където пилотите чест имат поражения по своите коли заради бордюрите на „Ред Бул Ринг“. Освен това и наличието на таван на разходите също кара отборите да са предпазливи с използването на резервни части.
„Нямаме голяма свобода с тавана на разходите. Загубата на един под заради легнал полицай е много неприятно чувство, но никой няма вина. Просто заедно трябва да измислим решение на проблем с напускането на границите на трасето. Електронното следене не е добро, визуалното също. Трябва да има начин, който да ти струва нещо при напускане на пистата, но да не засяга финансите ти“, заяви ръководителят на Мерцедес Тото Волф.
Като обяснение за своето решение да не премахне въпросните бордюри на втори завой, състезателният директор на Формула 1 Майкъл Маси заяви, че те са били разположение по същия начин и при последната визита на шампионат на френското трасе през 2019 година.