Алфа Ромео вече прехвърля своите инженери към проекта за 2022-а
Ръководството на отбора на Алфа Ромео във Формула 1 обяви, че болидът С41 ще получи малки подобрения за предстоящия старт на „Имола“ идната седмица, но в тима вече гледат повече към новите правила, които ще влязат в сила през 2022 година.
Базираният в Хинвил екип показа знаци на прогрес спрямо формата си от 2020 година по време на Гран При на Бахрейн, където Кими Райконен и Антонио Джовинаци финишираха съответно 11-и и 12-и. Въпреки това, техническият директор Ян Моншо сподели, че не се очаква С41 да получи много подобрения през годината.
„Подобреният, които ще имаме на „Имола“ бяха готови преди 2-3 седмици. Имаме още няколко предвидени нови пакета, но това ще е всичко. Инженерите ни вече работят по проекта за 2022 година. Ако някой реши през лятото, че ще ни трябва нов пакет с подобрения, то ще ни трябват два месеца за неговата изготовка. Хората ще трябва да оставят другите си проекти, да измислят нови идеи, да ги тестват във въздушния тунел, не става просто така“, заяви Моншo.
Той също така уточни, че си струва да се жертва представянето през 2021-а, за да няма още по-големи загуби при въвеждането на новите правила.
„Ако продължим да работим по С41 това ще има огромни последствия догодина. При последната по-голяма промяна през 2017 отборът не си свърши добре работата и бяхме с 4.5-5 секунди на обиколка по-бавни и все още страдаме от това. Ако започнеш с такова изоставане при такава промяна всичко е свършено, няма как да наваксаш. Другите отбори не ходят на Карибите през зимата, те също работят. Важно е още с първата ни кола (през 2022) да сме в битката с новите правила“, завърши франко-германецът.
Подобен ход вече предприеха и в Хаас, където също са изцяло фокусирани върху развоя на болида за 2022 година и няма да развиват този за сезон 2021. Скоро се очаква още отбори да последват този пример, тъй като заради тавана на разходите, който бе въведен през тази година, никой не може да си позволи да развива много тазгодишния си автомобил.
Подобен ход вече предприеха и в Хаас, където също са изцяло фокусирани върху развоя на болида за 2022 година и няма да развиват този за сезон 2021. Скоро се очаква още отбори да последват този пример, тъй като заради тавана на разходите, който бе въведен през тази година, никой не може да си позволи да развива много тазгодишния си автомобил.