Хаас: Развитието на колата ни за 2021 ще е пълна лудост
Ръководителят на отбора на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер сподели, че развиването на тазгодишния болид на американския тим ще е „пълна лудост“, с оглед на големите промени в правилата, които са предвидени за сезон 2022.
Шумахер обеща да не забрави грешката си от Гран При на Бахрейн
Тимът на Хаас завърши на предпоследното – девето място в конструкторския шампионат през 2020 година, като записа едва три точки в своя актив. Това е накарало ръководството на американския отбор да вземе решението да се фокусира изцяло върху развойната дейност на своя болид за сезон 2022, защото каквито и крачки напред да се направят през 2021-а, те ще са минимални.
„Единственото развитие, което направихме е да адаптираме колата към новите правила за тази година, затова не може да очаквате тя да стане по-бърза. С промените в правилата колата стана по-лоша защото отнехме от аеродинамичното притискане и случаят е как най-ефективно да адаптираш колата си. Още от старта на развойната дейност през ноември знаехме, че няма как да настигнем. Защо да хабим парите тогава?
В Хаас били приятно изненадани от пилотите си по време на теста в Бахрейн
„Ще имаме някои нови части на „Имола“ защото не можахме да ги приготвим навреме за Бахрейн, но това ще е всичко. Идва момент, в който си задаваш въпроса дали си заслужава да инвестираш. Няма да станем шести или седми и затова преценихме, че няма смисъл да рискуваме следващите пет години заради близките шест месеца слава.
Хаас ще се целят във връщане към формата си от 2018
„Да ние ще сме в дъното през тази година, но през следващата ще сме по-напред или поне се надявам така да се развият нещата. Целта ни е да се върнем там където бяхме през 2018, когато завършихме пети в шампионата“, коментира колоритният италианец.
Освен че няма да развива своят автомобил през 2021, в Хаас ще разчитат на изцяло новобрански пилотски състав в лицето на Никита Мазепин и Мик Шумахер. Двамата направи своя дебют по време на изминалото Гран При на Бахрейн, в което руснакът отпадна още на третия завой, а Шумахер стигна до финала на 16-о място, като бе последен от завършилите.