В Мерцедес става напечено – Ботас може да играе ключова роля в битката за титлата във Формула 1

Тази години привидната идилия в семейството на Мерцедес – отбора, тотален хегемон от изминалите седем години във Формула 1, е на път да стигне до развод. Валтери Ботас вече е твърде изморен винаги да е в помощ на тима и в замяна да получава преподписване за една година на договора си, без да има шанс да се бори за нещо повече от второто място. 

По този модел шефът и акционер в отбора на Мерцедес Тото Волф винаги е успявал да държи изпънати юздите на своето финландско протеже, за чиято кариера се грижи още от годините на двамата в отбора на Уилямс. Тази година обаче се очертава като последна за Валтери при шампионите и той ще се опита да извлече максимума от откриващата се възможност за по-голяма свобода, която, ако има волята, може да си позволява по време на предстоящите състезания. 

Още след първия старт за сезона миналата неделя Ботас открито критикува стратегията на Мерцедес, която отново не му остави никакъв шанс да се задържи близо до Хамилтън и да претендира за победата. Финландският пилот дори остана трети на финала, след като трябваше да изпълни плана на отбора си, а в бокса точно неговият механик на предна дясна гума имаше проблем със смяната ѝ и го забави фатално. 

За първи път Тото Волф си позволи да обвини Валтери за пилотирането му в отговор на критиката на финландеца след финала на „Сахир“. Шефът на Мерцедес открито заяви, че не стратегията, а лошият старт и загубената позиция от Шарл Леклер още в началото на надпреварата са довели до неизпълнението на първоначалния план на тима, който е бил перфектно сметнат. 

Ботас обаче беше на друго мнение и то не бе в полза на собствения му отбор. Волф не коментира проблема със смяната на предна дясна гума на Валтери в решителен момент от Гран При на Бахрейн. Може би е твърде рано, още след първото състезание от сезона, да мислим за използването на такива „мръсни“ похвати от страна на отбора, на който финландецът толкова е помагал през годините. 

Предстои да видим как ще се развие заформящата се семейна драма в Мерцедес и дали тя в крайна сметка ще повлияе в битката за световната титла във Формула 1 през този сезон, който със своите 23 състезания се очертава не само като най-дългия, но и като най-интересния и непредвидим в новата турбо-хибридна ера. 

Днес Люис Хамилтън вече не е самотният конник на върха от миналите години и подобряването на рекорда на Михаел Шумахер, който изравни през 2020, вече не изглежда като разходка в парка. Сериозен отпор ще получи от голямата звезда на Ред Бул Макс Верстапен, както и от новия му съотборник Серхио Перес, който също ще опита да затрудни максимално живота на седемкратния световен шампион. 

Ключовата роля в самия край на шампионата обаче може да се падне да изиграе не друг, а самият Валтери Ботас в края на кариерата си.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти