Верстапен обясни защо не е могъл да атакува Хамилтън повторно
Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен разкри защо не е могъл да направи втора атака за водачеството срещу Люис Хамилтън в заключителните етапи на снощната Гран При на Бахрейн, с която бе даден старт на сезон 2021 във Формула 1.
Хамилтън пречупи летящия холандец Верстапен с магическа победа на старта на сезона във Формула 1
Нидерландецът започна надпреварата от първата позиция и водеше в първия стинт, но от Мерцедес избраха да заложат на пресичаща стратегия със седемкратния световен шампион. Така той успя да прескочи Верстапен, който спря четири обиколки по-късно и до средата на състезанието бе стопил аванса на британеца на под две секунди. Тогава от лагера на „Черните стрели“ избраха отново да спрат по-рано като този път те направиха това цели десет обиколки преди Верстапен.
След своя втори и последен бокс, пилотът на Ред Бул имаше пасив от цели девет секунди, но използва свежестта в своите твърди сликове на Пирели и настигна своя конкурент много бързо. Така в 53-а от 56 обиколки той имаше златната възможност да изтръгне победата от ръцете на Хамилтън, но напусна очертанията на трасето на четвъртия завой и му бе наредено да върне мястото на британеца. В оставащите три обиколки нидерландецът не можа да се доближи достатъчно до британеца за да повтори своята атака и трябваше да се задоволи с втората позиция с пасив от само 0.745 секунди спрямо победителя.
„В 13-я завой на 53-а обиколка имах голям момент с презавиване след което просто нямах гумите да повторя атаката. Да, моите гуми бяха с 10 или 11 обиколки по-нови, но с тези коли това предимство се губи много бързо след като се залепиш на секунда, секунда и половина зад свой съперник. Вятърът и неговата посока също не помагаха“, заяви Верстапен.
Той също така обясни и защо е избрал да върне позиция на Хамилтън точно на изхода от острия десети завой.
„Ако го бях пропуснал в по-късен етап от обиколката, това нямаше да е честно спрямо него. Тогава щях да съм много по-близо и да имам лесна възможност за атака с DRS. Затова трябваше да го направя на десети завой.“
Нидерландецът не пропусна и да отправи лека критика към екипа на Ред Бул за избора на стратегия в надпреварата на „Сахир“.
„С тези коли през последните години е много важна позицията на пистата, а ние се отказахме от нея днес“, завърши пилотът на Биковете.