Една легенда на 45
Volkswagen отбеляза знаменателното събитие с премиерата на специалния юбилеен вариант Golf GTI Clubsport 4501 Изключителният юбилеен вариант използва технологичната основа на Clubsport02 с мощност 300 к.с. И двата модела използват самоблокиращ диференциал на предния мост, свързан със системата Driving Dynamics Manager Предварителните поръчки на изключителния Golf GTI Clubsport 45 започват през следващата седмица.
Базовата цена на изключителната версия в Германия е 47 790 евро През лятото на 1976 година на пазара излиза GTI -спортен вариант на Volkswagen Golf с изключително динамични характеристики. По онова време никой в компанията не предполага, че Golf GTI ще се превърне в най-успешния в света компактен спортен автомобил, но в крайна сметка се случи точно това - от първоначално планираните 5000 екземпляра, обемът на производството на GTI към днешна дата надхвърля 2,3 милиона.
Сега Volkswagen отбелязва 45-ия рожден ден на своя емблематичен модел с юбилейния вариант GTI Clubsport 4501 - изключително издание на Golf GTI Clubsport02 с мощност 221 кВт/300 к.с. Богатата гама от индивидуално оборудване още сега превръща Clubsport 45 в жива класика, която със сигурност ще заинтересува колекционерите. Предварителните продажби на пазарите в избрани европейски държави ще започнат на 1 март, като базовата цена на юбилейния вариант в Германия ще стартира от 47 790 евро. Дори „стандартният“ Golf GTI Clubsport се отличава значително в техническо отношение от класическия Golf GTI04/05 със своите изключителни характеристики, включващи двигател със система за принудително пълнене с турбокомпресор (TSI) и повишена с 55 к.с. максимална мощност и специален режим Special за използване на състезателни трасета.
Акцентите във външното оформление на версията Clubsport включват по-големи предни въздушни отвори (осигуряващи по-интензивен поток от свеж въздух към TSI), специално проектиран спойлер в задната част на покрива, който гарантира по-добра обтекаемост и по-голяма аеродинамична сисла на притискане, както и отделно разработена спортна изпускателна система. Clubsport 45 на свой ред предлага по-богата от когато и да било гама от индивидуално оборудване. Външният дизайн впечатлява с изключителното черно лаково покритие на покрива, съчетано с черен спойлер в задната част, напомнящи и отдаващи почит на рамкираното в черно задно стъкло на първия Golf GTI. Пакетът оборудване Race, който е неразделна част от юбилейния Golf GTI Clubsport 45 и се предлага ексклузивно само при него, включва 19-цолови алуминиеви джанти Scottsdale с черно гланцово лаково покритие и тънка декоративна ивица в Tornado Red по диаметъра. Пакетът Race включва също спортна изпускателна система и премахване на електронното ограничение на максималната скорост (максималната скорост на версията Clubsport е ограничена до 250 км/ч). Надписът върху праговете и добавеното към обозначението на модела върху задния капак число „45“ засилват впечатлението за изключителност и динамика.
Серията Clubsport 45 включва и матрична система IQ.Light на предните LED светлини с червената декоративна лента, която отдавна се е превърнала в характерна черта на всички версии на GTI. Интериорът на юбилейния модел се отличава и с редица други класически и емблематични за GTI детайли като надписите GTI върху облегалките на първокласните спортни седалки отпред. Емблемата с числото „45“ върху централната спица (на 6 часа) на свой ред добавя характерен акцент към оформлението на мултифункционалния спортен волан.
С новия Golf GTI Clubsport 45, Volkswagen добавя нова глава към славната хронология на спортните GTI версии – оригиналното издание на Golf GTI Clubsport06 дебютира през 2016 година, за да отбележи кръглата 40-годишнина от рождението на култовия спортен автомобил. Пионерът в серията Clubsport развиваше максимална мощност от 195 кВт (265 к.с.), а с функцията boost бе в състояние да осигури на пилота мощност от внушителните 213 кВт (290 к.с.) за кратък период от време.
През същата година на пазара излезе и Golf GTI Clubsport S06, при който максималната мощност достигна постоянно ниво от 228 кВт (310 к.с.), а през есента на 2020 година Volkswagen лансира и новия Golf GTI Clubsport – първият в историята GTI, оборудван стандартно с електромеханичен самоблокиращ диференциал на предния мост. Управлението на диференциала е в неразривна интелигентна връзка със системата Driving Dynamics Manager и предоставя изключително предимство по отношение на динамиката на пътя, което не липсва и при новия новия Clubsport 45.