Пълна подкрепа за спринтови състезания във Формула 1 от страна на отборите
По време на вчерашната видео среща между всички 10 отбора във Формула 1, Международната автомобилна федерация (ФИА) и Либърти Медия, бе обсъдена идеята за експериментиране със спринтови състезания вместо квалификация на няколко състезателни уикенда през 2021 година.
Идеята бе посрещната с пълна подкрепа от страна на отборите, като сега специално работна група ще разработи пълните планове за тези спринтови състезания. Според идеята на Либърти Медия, която бе представена от новия изпълнителен директор на спорта Стефано Доменикали, спринтовите състезания ще са с дължина от 100 километра и ще се проведат по време на уикендите на „Жил Вилньов“ в Канада, „Монца“ в Италия и „Интерлагос“ в Бразилия. Те ще заемат мястото на съботната квалификация, която пък ще бъде изместена на мястото на втората свободна тренировка в петък следобед и ще определя стартовия ред за съботната надпревара. Класирането от нея пък ще определя реда на потегляне в същинското Гран При в неделя.
Една от неяснотите, които работната група ще трябва да изясни е дали и колко точки за шампионатите при пилотите и конструкторите ще носят спринтовите надпревари. Друг аспект, който ще трябва да бъде изяснен е евентуална промяна в броя на гуми, с който всеки пилот разполага в рамките на един състезателен уикенд, както и възможността за увеличаване на броя двигатели за един сезон. Всичко това ще бъде обявено преди старта на сезон 2021 на 28 март, когато ще бъде взето и окончателното решение дали спринтовите състезания ще станат реалност през 2021-а.
„Всички отбори осъзнават нуждата и важността да се свържем с нашите фенове по нови и иновативни начини, като правим уикенда по-вълнуващ. В този дух, всички отбори се обявиха в полза на идеята за нов формат на квалификацията в някои от състезателните уикенд през 2021 година. След това решение, бе създадена работна група, която да създаде пълен план за този нов формат, решението за чието въвеждане ще бъде взето преди старта на сезон 2021“, се казва в изявлението на ФИА.
На същата среща бе одобрен и планът за замразяване на развоя на двигателите през 2022 година, което ще позволи на Ред Бул и Алфа Таури да продължат да използва задвижващите системи на Хонда, дори и след оттеглянето на японския производител в края на сезон 2021. Освен това, отборите бяха уведомени официално, че Гран При на Португалия на пистата „Портимао“ ще заеме вакантното място в календара за предстоящата кампания, като ще бъде трети кръг за сезона на 2 май.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg