Верстапен не съжалява, че е отказал на Мерцедес през 2014 година
Макс Верстапен и неговият екип от мениджъри не съжаляват, че са избрали опцията „Ред Бул“, въпреки интерес от страна на Мерцедес през 2014 година.
Периодът, в който нидерландецът взе това съдбоносно решение бе разказан подробно в документалния филм „Whatever it takes” (Каквото е нужно), която бе излъчено по телевизията в Ниската земя. В нея се разказва за срещите между мениджърите на Верстапен с представители на Ред Бул и Мерцедес по време на уикенда за Гран При на Германия през 2014 година и съответните дискусии за евентуално място във Формула 1 през 2015 година.
Първите дискусии са били с моторспорт съветникът на Биковете д-р Хелмут Марко, като веднага след техния край Ники Лауда и Тото Волф са отправили покана към представители на тогава 16-годишния пилот. От „Сребърните стрели“ обаче не са могли да гарантират място за Верстапен на стартовата решетка в Австралия през 2015 и така той избра да подпише с Ред Бул, които го пласираха в своя младежки отбор Торо Росо за 2015 година. Според авторите на документалния филм от Мерцедес са предложили резервно пилотско място и пълен сезон в ГП2 (днес Формула 2), тъй като и Люис Хамилтън, и Нико Розберг са имали валидни контракти за сезон 2015, което не е било толкова привлекателно, колко моментално преминаване във Формула 1 с Торо Росо.
Въпреки че Мерцедес спечели всички титли във Формула 1 от 2014 година насам, Верстапен, неговият баща Йос и мениджърът му Реймънд Вермюлен вярват, че той е направил правилния избор.
„Мисля, че направиха правилният избор тогава. И тримата все още вярваме в това. Мисля, че в Ред Бул Макс получи много добро отношение и много помощ при влизането си във Формула 1. Чувстваме се много добре тук“, заяви Вермюлен.
„По него време, с информацията, с която разполагахме взехме най-доброто решение“, заяви бившият пилот във Формула 1 Йос Верстапен.
След своя дебют във Формула 1 през 2015, Верстапен бе промотиран в Ред Бул преди петия старт за сезон 2016 за сметка на руснака Даниил Квят. Нидерлнадецът веднага оправда гласуваното му доверие и спечели още първото си състезание с титулярния тим на Ред Бул на „Каталуния“. От тогава насам той има записани още девет успеха, три пол-позиции и десет най-бързи обиколки, като през последните два сезона той завършва трети в генералното класиране при пилотите зад дуото на Мерцедес. Неговият настоящ договор с Ред Бул изтича в края на сезон 2022.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg