Всичко, което трябва да знаете за новия Volkswagen Arteon Shooting Brake

Arteon не следва вече съществуващи образци или тенденции – авангардният модел на Volkswagen е лице, което се отличава ярко сред сивото множество. Сега прогресивният бизнес модел излиза на пазара в основно актуализирана версия, а паралелно с него дебютира и още един впечатляващ акцент в гамата на марката. Става дума за Shooting Brake - вторият вариант на каросерията на Arteon, с който Volkswagen демонстрира напълно нова, авангардна интерпретация на класическото универсално комби.

Съвсем скоро и двете версии в гамата на Arteon ще могат да се поръчат за първи път и във вариант с plug-in хибридно задвижване - комбинацията от електродвигател и бензинов двигател с турбокомпресор в новия Arteon eHybrid и Arteon Shooting Brake eHybrid развива системна мощност от 160 кВт (218 к.с.). Пробегът с изцяло електрическа тяга и с нулеви локални емисии при двата plug-in хибридни варианта ще бъде съответно 59 километра (Fastback) и 57 километра (Shooting Brake), а на дълъг път електродвигателят ще подпомага двигателя TSI по начин, който допринася за снижаване на разхода на гориво. Продължителността на електрическия пробег на новите plug-in хибридни версии е идеална за покриване на средностатистическия ежедневен пробег на съвременните потребители.

Според данните от проучването10, публикувано наскоро от германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура, 95% от всички ежедневни пътувания с автомобил се извършват на разстояния, по-кратки от 50 километра. Това означава, че версиите eHybrid на Arteon могат да изминат изцяло на електрическа тяга преобладаващата част от пътуванията в държавата с най-голямо население в Европа. Благодарение на допълнителния електродвигател, новите модели Arteon eHybrid разполагат и с функция boost, която улеснява изпреварването и повишава допълнително динамиката на пътя.

Версиите TDI и TSI ще са на разположение от момента на пазарната премиера, а версията R ще се предлага от 2021 година. Tурбодизеловите версии TDI с максимална мощност 110 кВт (150 к.с.) и 147 кВт (200 к.с.), вече са на разположение на клиентите, като версията с мощност 200 к.с. може да се комбинира по желание и със система за двойно предаване 4MOTION. Kъм гамата от двигатели са налични и два бензинови турбоагрегата TSI с максимална мощност 140 кВт (190 к.с.) и 206 кВт (280 к.с.) 4MOTION, а за пролетта на 2021 година е планиран дебют на версиите Arteon R и Arteon Shooting Brake R с Performance TSI двигател с максимална мощност 235 кВт или 320 к.с.

Външният дизайн утвърждава новия авангарден стил. Eкспресивен и динамичен дизайн при версията Shooting Brake. Още с появата си Arteon успя да наложи нов, авангарден стил в бизнес класа, чиито ярък пример  дизайнерите на Volkswagen са продължили последователно и при новата Shooting Brake версия на Arteon.

Обновен дизайн и при версията Fastback. Всички версии в гамата на Arteon вече се отличават с по-ярко и прецизно оформление на предната част, което прави това лице още по-забележимо сред сивото множество. За първи път и двете версии на каросерията могат да бъдат оборудвани допълнително и с новите LED дневни светлини, при които светодиодните ленти преминават не само под включените в стандартното оборудване LED фарове, но могат да продължат и под цялата централна част на радиаторната решетка, придавайки на Arteon изцяло нова и безпогрешно отличаваща се дневна и нощна светлинна графика. Ново оформление са получили и блоковете на задните LED светлини с характерни, навлизащи навътре в капака на багажника форми.

Нов изключителен интериор с елегантни материи и ново управление на климатичната инсталация. Стандартно оборудване с Digital Cockpit Pro. Интериорът на двете версии на обновения Arteon се отличава с изцяло ново оформление на арматурното табло, хармонично и последователно съобразено с впечатляващото излъчване и  изключителния характер на модела. Формите, материите и повърхностите на таблото, декоративните панели и тапицериите на седалките от висококачествена кожа, дървесина и текстил правят голяма крачка в посока на Touareg – флагманът на марката Volkswagen. Стандартното оборудване на всички версии включва Digital Cockpit Pro (блок на контролните прибори с изцяло цифрови показания), а за управлението на автоматичната климатична инсталация за първи път се използват модерни осветени сензорни плъзгачи.

Превъзходно оползотворяване на вътрешното пространство. Обемът на багажното пространство до облегалката на задната седалка и до височината на покривалото на багажника възлиза на 563 при версията Fastback и съответно 565 литра при Shooting Brake – внушителни възможности, които малцина биха допуснали на фона на елегантните форми в задната част на двете петместни версии на Arteon. При използване на цялото пространство до покрива и до  облегалките на предните седалки, товарният обем се увеличава съответно до 1577 литра (Fastback) и 1632 литра (Shooting Brake), а максималната дължина на багажника до гърбовете на предните седалки и в двата случая е 2092 милиметра. Пътниците на задния ред седалки също се радват на необичаен простор и могат да се насладят на до 1016 мм пространство в областта на краката - най-добрата стойност в този клас. Освен това, познатото от Fastback отлично пространство за главите на пътниците отзад при новия Shooting Brake е увеличено допълнително с цели 48 милиметра. 

Функциите за асистирано шофиране повишават комфорта и безопасността. Свързани асистиращи системи. В новия Arteon асистиращите системи като тази за поддържане на лентата за движение Lane Assist, адаптивният темпомат ACC (Adaptive Cruise Control) и Front Assist са интегрирани изцяло в обхвата на новата асистираща система Travel Assist, която позволява асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч. Изцяло нов е мултифункционалният волан с капацитивни сензори за подобрено разпознаване на контакта на ръцете на водача с волана, необходимо за работата на Travel Assist, ACC и Lane Assist). Взаимодействието на всички тези системи издига удобството и безопасността в Arteon и Arteon Shooting Brake на ново, по-високо ниво.

Новите настройки на ходовата част подчертават характера на Arteon. Постоянно развитие и оптимизация. Благодарение на своето дългото междуосие и сравнително нисък център на тежестта и двете версии на Arteon предлагат много добри предпоставки за постигане на отлично съчетание от комфорт на возене и впечатляващо с динамиката си поведение на пътя. В процеса на обновление на модела, инженерите на Volkswagen са успели да оптимизират допълнително както комфорта, така и динамиката в поведението чрез по-нататъшно усъвършенстване в детайли на стандартната ходова част и допълнително предлаганото адаптивно окачване DCC.

Настройките на DCC са основно преработени в сравнение с тези при близкото в технологично отношение окачване на Passat, което придава на двете версии на Arteon по-спортен характер, но без никакви компромиси по отношение на отличния комфорт на возене. Прецизирането на работата ходовата част подвертава още по-ярко характер на Arteon, а предлаганият от стандартно монтираните гуми комфорт също бележи ръст наред с възможността за постигане на по-малък ъгъл на завиване. Електромеханичната система на сервоусилвателя също е оптимизирана за постигане на по-добро усещане за спирачния педал. TSI версиите с мощност от 206 кВт нагоре са оборудвани стандартно с електронна блокировка на диференциала XDS, която се предлага като опция при версиите с двигатели TSI (140 кВт) и TDI (147 кВт).

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти