Отборът на Хаас е бил близо до фалит заради забавянето на сезона
Ръководителят на отбора на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер призна преди старта на уикенда за Гран При на Бахрейн, че най-голямото постижение на американския тим през 2020 година е неговото оцеляване.
По думите на италианеца, собственикът на екипа Джийн Хаас е бил много близо до това да закрие отбора, заради липсата на приходи, породена от забавения старт на сезона, както и заради сравнително слабото представяне на пистата. Все пак американецът реши да продължи да инвестира във Формула 1 и подписа новото споразумение „конкорд“, с което заяви намеренията си да участва в шампионата поне през следващите пет години.
„Оцеляхме, това е нещото, което направихме правилно. Мисля да го оставя така. Имаше огромен шанс вече да не сме тук, но всеки даде всичко от себе си и сега сме тук и не възнамеряваме да си ходим. През тази година не сме много добри на пистата, но постъпихме много добре за бъдещето на Хаас и това на Формула 1. Защото колкото и да си мислим, че те нямат нужда от нас, всъщност Формула 1 има нужда от отбори като Хаас“, бе коментарът на Щайнер преди старта на първия от два поредни уикенда на пистата „Сахир“.
След като стартът на сезона бе забавен с близо четири месеца заради избухването на пандемията от коронавирус, Формула 1 все пак успя да създаде календар от 17 състезания, като за целта някои трасета приеха две надпревари, а други такива намериха изненадващо място в него. Според Щайнер, това е едно велико постижение на фона на ситуацията по света, но той си призна, че няма търпение този сезон да приключи.
„Не съм недоволен от факта, че сезонът приключва. Всички сме изморени. Със сигурност това да приключим с три поредни състезания, толкова скоро преди Коледа, не е нещо, което сме искали, но нямаше какво да се направи. Късметлии сме, че изобщо имаше сезон“, заяви ексцентричният италианец.
Той обаче отказа да потвърди дали тази близост до фалита е довела до решението на отбора да се раздели с двамата си пилоти Кевин Магнусен и Ромен Грожан и да потърси такива, които бих донесли и спонсорски пари със себе си. Най-вероятно те ще бъдат заменени от Мик Шумахер и Никита Мазепин, които по различни начини ще помогнат на финансирането на отбора.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg