Новия Golf TGI отново с възможност за задвижване на природен газ

Новият Golf вече се предлага и с екологично задвижване с природен газ/метан – версията Golf TGI е оборудвана с мощен 1,5-литров четирицилиндров турбодвигател с максимална мощност 96 кВт/130 к.с. и три резервоара за сгъстен природен газ/метан. Резервоарите са вградени в подовата част на каросерията на модела и позволяват изминаване на пробег от около 400 километра (според изискванията на WLTP) с едно зареждане изцяло на природен газ/метан.

Системата на задвижване е практически моновалентна, тъй като двигателят използва за гориво предимно сгъстен природен газ/метан CNG (Compressed Natural Gas), но може да работи и с бензин. В случая бензиновият резервоар е с намален капацитет и служи само като резерв, но е в състояние да осигури и известен допълнителен пробег.

В много страни собсвениците на  превозни средства на природен газ/метан от години се възползват от предимството на сравнително ниските цени на газовото гориво. Сега Volkswagen вече предлага TGI версия и при новото поколение на Golf, а от месец октомври моделът на природен газ/метан и увеличен пробег ще разшири и гамата на Golf Variant2. Общата вместимост на трите CNG резервоара в момента е 115 литра или 17,3 килограма, с които Golf TGI може да измине пробег от около 400 километра в условията на цикъла WLTP. Golf TGI разполага и с бензинов резервоар с вместимост 9 литра, но той по същество изпълнява ролята на резервен вариант в случаите, когато горивото в газовите резервоари се изчерпи.

За да осигури високи показатели по отношение на динамиката и икономичността, Golf TGI разполага с 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател. Освен със своята мощност, задвижващият агрегат впечатлява и със своята висока ефективност и екологичност – това личи добре от показателите на разхода на гориво (WLTP) от едва 4,3–4,1 килограма сгъстен природен газ/метан на 100 километра, което отговаря на ниско ниво от 117–111 г/км при емисиите на CO2.

Горивният процес на новия 1,5-литров TGI двигател в Golf използва високоефективния цикъл на Милър със степен на сгъстяване 12,5:1, който спомага за постигане на изключително ниски равнища по отношение на въглеродните емисии. В същото време системата за принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия увеличава налягането на свежия въздушен поток и така дава възможност за постъпване на по-голямо количество кислород в горивните камери. Това предимство на свой ред позволява на Golf TGI да осигури мощно ускорение от ниските оборотни режими на двигателя по всяко време.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти