Opel даде на Insigna още OPC

С мощност 325 кс и въртящ момент 435 Нм, Insignia OPC увенчава гамата на марката Opel. Моделът с двойно предаване прави своя дебют с нова и освежена визия, както и модифицирана ходова част на автомобилното изложение във Франкфурт (12-22 септември, 2013 г.).

Новата Insignia е с типичните за OPC дизайнерски елементи като оформените саблезъби детайли в предната част и интегрирани в задната броня накрайници на изпускателната система, които подчертават мощната осанка и извикват асоциации за високоскоростни обиколки на състезателната писта "Нюрбургринг".

С Н И М К И:

 

Ходовата част на OPC е усъвършенствана, със специален фокус върху задния мост - преработен както при другите членове на семейството на Insignia, с около 60 процента променени от инженерите компоненти. В допълнение, характеристиките по отношение на шума и вибрациите са подобрени чрез множество промени, свързани с фината настройка. Новият софтуер на системата ESP позволява още по-прецизна настройка за динамика, особено по отношение на реакцията при поява на тенденция към недозавиване. Модифицираният софтуер на адаптивната ходова част FlexRide с регулируеми амортисьори осигурява оптимално поведение на пътя. Това специфично програмиране за OPC подобрява пътната динамика, позволява по-бърза и по-прецизна реакция при различните маневри и пътни ситуации.

С 6-степенна ръчна предавателна кутия и задвижване на четирите колела Insignia OPC ускорява от нула до 100 км/ч за 6.0 секунди (Sports Tourer: 6.3 секунди) и достига максимална скорост от 250 км/ч (електронно ограничена), изразходвайки 10.6 литра гориво на 100 км в комбиниран цикъл. В неограничената версия, максималната скорост на OPC с механична трансмисия достига 270 км/ч (Sports Tourer: 265 км/ч). Спирачната система Brembo с висок капацитет гарантира изключителното отрицателно ускорение с максимално ниво на стабилност, дори при висока интензивност на работа.

В допълнение Insignia OPC се ползва от всички предимства на електронно контролираната система за задвижване на четирите колела. Тя включва високотехнологичен съединител, работещ на принципа на Haldex, и електронно контролиран блокируем диференциал с цел осигуряване на отлично сцепление. Системата функционира в зависимост от пътните условия и променя пропорциите на въртящия момент от 0 до 100 процента между предния и задния мост, както и между задните колела. В комбинация с електронно контролираната ходова част FlexRide, системата за двойно предаване установява стандарти по отношение на времето за реакция и контрола на автомобила.

Интериорът посреща водача на OPC с чистокръвната атмосфера на модел от моторните спортове. Специалните седалки Recaro, които се предлагат опционално в кожа и с функция за памет, лостът за превключване OPC, напълно новият инструментален панел и централна конзола са финалните щрихи на премиум излъчването. Освен основни параметри по отношение на информацията за автомобила, водачът може да следи и специфични данни като налягането и температурата на моторното масло, напрежението на акумулатора и зареждането му, позицията на дроселовата клапа, използваната мощност и страничното ускорение на опционалния 8-инчов дисплей.

Новият волан (опционално с отопление) е оборудван с лостчета за превключване на предавките в случай, че автомобилът е с автоматична трансмисия. Това позволява на шофьора да осъществява изключително бързи превключвания на ръка, дори ако автомобилът е в автоматичен режим. Ако лостчетата за превключване не се използват в рамките на 12 секунди, автомобилът продължава да сменя предавките автоматично. По този начин новата Insignia OPC удобно съчетава предимствата на двата режима.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти