Един загинал и десетки ранени при протестите в Бразилия
Група протестиращи щурмуваха снощи сградата на бразилското външно министерство, проектирана от знаменития архитект Оскар Нимайер и смятана за световен архитектурен паметник. Полицията, охраняваща министерството, отблъсна нападателите с палки и сълзотворен газ. От телевизионни кадри се видя, че при сблъсъците са счупени няколко прозореца и стъклената врата на сградата. Възникналият пожар пред входа беше бързо потушен. Двама души са арестувани и около десетина - ранени. По-рано през деня демонстранти правиха неуспешни опити да стигнат до парламента и президентския дворец, обкръжени от плътни кордони полицаи и военни. Местните медии съобщиха за първа жертва по време на протестите. Неизвестен мъж се врязъл с автомобила си сред протестиращи в Рибейрао Прето, на около 300 км северно от Сао Пауло, след което избягал. На място е загинал 18-годишен младеж. Бразилия преживява безпрецедентни за последните две десетилетия социални вълнения. Хиляди хора, сред които много младежи, протестират всеки ден, като демонстрациите редовно преминават в размирици. В Рио де Жанейро, където по улиците излязоха 300 хиляди протестиращи, също се стигна до сблъсъци между демонстранти и полицаи, съобщава Франс прес. По официални данни протестиращите са между 800 хиляди и 1 милион души в най-малко 80 града. Безредици имаше в град Салвадор, където вчера се състоя мач от футболния турнир за Купата на конфедерациите между отборите на Нигерия и Уругвай. Демонстранти се опитаха да стигнат до стадиона, но бяха спрени от специалните сили за борба с безредиците. Освен това група младежи обстрелваха с камъни два микробуса на ФИФА и се опитаха да проникнат в хотела, където са отседнали служителите на международната футболна федерация. Едно от исканията на протестиращите е държавата да намали разходите, свързани с подготовката на футболни турнири, и да пренасочи средствата към здравеопазването и образованието. Протестите започнаха преди десетина дни в Сао Пауло заради поскъпването на билетите за обществения транспорт. Постепенно обаче те обхванаха цялата страна, като бразилците продължиха да поставят нови и нови социални и икономически искания.