Ред Бул: Половината болиди може да не стигнат до финала в Австралия
Отборният шеф на Ред Бул Кристиан Хорнер изрази песимистичното си мнение за издръжливостта на силно променените болиди през 2014 година. Според новите правила турбо V6 двигатели са с работен обем от 1.6 литра, ще развиват над 600 кс при 15000 обр. и ще бъдат подпомагани от новата, по-мощна ERS система със 160 кс за 33 секунди. Животът им обаче ще трябва да продължава близо два пъти повече състезателни километри, като това е основното притеснение на Хорнер и инженерите, които ги разработват.
Другата голяма задача за решаване е драстичното намаляване на използваното гориво в едно състезание. През сезон 2014 всеки пилот ще разполага с максимум 100 килограма на състезание, което е с 50 килограма по-малко от миналата година.
"Според мен в началото на сезона ще видим много отпадания. Възможно е 50% от болидите да не стигнат финала в Австралия. Ограничението за използваното гориво е драстично, но за мен издръжливостта на двигателите остава най-големият проблем пред инженерите. Близо два пъти повече състезателни километри е драстична промяна", призна Хорнер.
"Само пет двигателя за цялата година означава, че тези с по-малко наказания за смяна след това ще имат голямо предимство. Промените в правилата през 2014 година ще определят кой ще е шампион. Това ще е този, който се адаптира най-бързо", завърши босът на Ред Бул.
Снимка: Getty
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg