Българският екипаж е готов за старт на Рали Дакар
Символичният старт 35-ото издание на Автомобилното рали Дакар беше даден снощи в третия по големина аржентински град Росарио, като всички състезатели стъпиха на подиума. България ще бъде представена през тази година при автомобилистите, където Орлин Алексиев и Пламен Николов ще карат с FIAT Freemont 4х4 A2 Concept. Общо 450 вида машини ще се състезават във всичките четири класа- автомобили, мотоциклети, камиони и АТВ. Най-интригуващо ще бъде именно при автомобилистите, които заедно с мотоциклетистите, няма да минават през територията на Боливия. Хиляди аржентинци се стекоха да наблюдават церемонията, която се проведе на подиум, осветяващ се от монумент, който изобразява аржентинското знаме. Първият реален етап е тази нощ от Росарио до Сан Луис с дължина 405 километра. Техническият преглед на нашите състезатели бе съпътстван от известнитехнически затруднения, заради променени критерии от предходната година наложи ден закъснение на проверката, но в крайна сметка всичко е наред. Излелия се проливен дъжд намокри част от важната екипировка- сигналните ракети, и се наложи спешно някои от средствата за оцеляване да бъдат заменени. Росарио е известен като града на Лео Меси и революционера-комунист Ернесто Че Гевара, а тук от генерал Мануел Белграно е измислен и националния фланг на Аржентина, който е известен днес с белите и небесносини ивици. Общата дистанция за автомобилите ще бъде 9374 километра, от които 2190 километра са разделени в специални скоростни участъци. При автомобилите е и най-голямата интрига за крайната победа, където на очи се набиват екипажите на Стефан Петерханзел (Франция), който е рекордьор по победи на Дакар- 11, както и катарецът Насер Ал Атия и испанецът Нани Рома, който пък пристигна в Аржентина с красивата си съпруга. Друг испанец- Карлос Сайнц, който сега ще кара с Бъги, както и американецът Роби Гордън с Хамър, допълват списъка на претендентите за титлата. При АТВ-тата няма кой знае каква интрига, тъй като отново ще участват аржентинските братя Петронели- Марко и Алехандро, всеки от тях притежател на две титли. И тъй като тази година Алехандро е зает и няма да кара из пустините на Южна Америка, за брат му реално няма конкуренция. При камионите КАМАЗ-Мастер отново е на старт. Пет екипажа под ръководството на Едуард Николаев- действащ шампион от миналата година, ще се борят за честта и доминацията на камионите от Татарстан. Очакванията при мотористите са битката да разразят французинът Сирил Депре и Марк Кома.