Себастиан Фетел е новият стар световен шампион (Видео)
Себастиан Фетел е новият четирикратен световен шампион във Формула 1. Пилотът на Ред Бул направи безгрешно състезание и стигна до победата в Гран при на Индия. Така 26-годишният германец продължава да пише история в поредна година и с четвъртата си титла се изравни с великия Ален Прост. Пред Себ в историята остават само легендата Хуан Мануел Фанджо и рекордьорът със седем титли Михаел Шумахер.
Днес Фетел спечели третата си поредна победа на пистата "Буд" от три издания в историята на надпреварата досега. За съжаление следващата година керванът няма да се върне на трасето край Делхи и така пистата остава само с един победител в историята си.
КЛАСИРАНЕТО В ШАМПИОНАТА ПРИ КОНСТРУКТОРИТЕ
Себ продължи доминацията си през 2013 година с шеста поредна победа и общо десета от началото на сезона. На другия полюс се разви състезанието на неговия съотборник в Ред Бул Марк Уебър. Австралиецът отпадна след повреда в алтернатора, довела до проблем и със скоростната кутия. Марк отново бе единственият, който успяваше да се доближи до Фетел, но нямаше шанс да се бори до финала.
На подиума на раменете си вдигнаха Себастиан вторият и третият днес - Нико Розберг от Мерцедес AMG и Ромен Грожан от Лотус. Нико успя категорично да победи британския си съотборник Люис Хамилтън, като същото стори и Грожан, след като Кими Райконен финишира едва седми.
Фетел стартира от първа позиция с меките гуми на Пирели, реагира най-добре на зелените светофари и нямаше проблем да поведе колоната след първи завой. Очакваше се много кратък първи стинт за германеца, но не с продължителност от две обиколки. Толкова решиха да направи Себ с меката смес от Ред Бул и го повикаха за смяна с по-твърдите.
Зад гърба му Фелипе Маса направи феноменален старт и от пета позиция изскочи втори. Няколко обиколки по-късно последваха и боксове от страна на останалите лидери Фелипе, Розберг и Люис. Уебър заложи на различна стратегия и остана на трасето с твърдите си гуми.
Отговорът на най-младия в историята на Формула 1 четирикратен световен шампион обаче беше съкрушителен за Марк. От 18-а позиция, след поредица от изпреварвания и минаване през бокса на съперници, германецът за минути стигна до петото място, което вече му гарантираше четвъртата поредна титла в кратката му кариера досега.
Като лидер на колоната Уебър влезе в бокса в 28-ата обиколка, но в същата Себ изпревари последователно пилотите на Лотус Грожан, Рикардо от Торо Росо и Перес от Макларън и така си върна първата позиция. В 40-ата обиколка след второто влизане на Марк дойде и повредата в алтернатора и проблемът със скоростите, довели до отпадането му и надеждите му за борба със съотборника му до финала.
Единственият, който днес можеше да развали празненствата за титлата на Фетел и Ред Бул - Фернандо Алонсо, се провали още на старта. Пилотът на Ферари не стартира по най-добрия начин и попадна между болидите на Марк Уебър и Дженсън Бътън. И двамата бяха пред Фернандо и нямаха вина за контактите с колата му, но това доведе до счупен компонент от предното му крило и минаване през бокса.
Там надеждите на Фернандо угаснаха, след като на пистата испанецът се върна в дъното на колоната и до финала не успя да си проправи път до зоната на точките, оставайки 11-и. По-добро състезание днес направи бразилският му съотборник Фелипе Маса, който успя да стигне до четвъртата позиция, след като стартира пети.
В последната обиколка Райконен развали пълната радост на добрия си приятел Фетел. Финландският пилот на Лотус, който от следващата година се завръща с големи надежди във Ферари, влезе в бокса в самия край и с нови гуми записа най-бърза обиколкаq финиширайки едва седми. Така Ледения подобри постижението на германеца, за което двамата със сигурност ще се посмеят по време на купона на Фетел довечера.
Снимка Getty
ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА ИНДИЯ ОТ:
Петък (25 октомври)
07:30- 09:00 часа - Първа свободна тренировка
11:30 - 13:00 часа - Втора свободна тренировка
Събота (26 октомври)
08:30 - 09:30 часа - Трета свободна тренировка
11:30 - 12:30 часа - Квалификация
Неделя (27 октомври)
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg