Нова версия на виртуалната кола за сигурност в Бразилия
След инцидента с пилота на Маруся Жул Бианки в Гран при на Япония ФИА въведе нова система, с която в състезанието пилотите да намаляват без на трасето да трябва да излиза кола за сигурност.
Системата, наречена "виртуална кола за сигурност" (VSC), принуждава състезателите на да намаляват до определено време, което може да е до една трета по-бавно от нормалната скорост в обиколка. Тази концепция ще се прилага в инциденти, в които рейс контролът прецени, че няма нужда от истинска кола за сигурност.
Първата й версия бе пробвана в двете петъчни тренировки на пистата "Остин" миналия уикенд. След това ФИА се допита до пилотите за мнение какво трябва да се промени в нея преди да бъде пусната официално в употреба.
За Бразилия бяха направени необходимите модификации: зоните, в които ще се измерва скоростта, ще бъдат увеличени от 50 на 200 метра; времето, за което пилотите ще трябва да намалят до зададената от VCS време, е увеличено на 10 секунди; накрая пилотите ще получават 10-секундно предупреждение, че наближава краят на режима и състезанието ще бъде възобновено.
Според инженера от Уилмас - Роб Смедли, първият тест на системата е бил успешен и дребните проблеми в нея могат да бъдат оправени: "Това е една чисто нова технология, на която всички пилоти реагираха почти еднакво, което е положително. Има някои детайли, които трябва да бъдат разгледани, но иначе всичко мина добре".
Фернандо Алонсо също смята, че системата е проработила и има бъдеще: "Мисля, че всичко мина както трябва. Идеята е хубава, дискутирахме я още в Русия. Има нужда само от някои леки настройки".