Новият BMW S 1000 XR – всички хубави неща са четири

След суперспортистите S 1000 RR и HP4, както и роудстъра S 1000 R сега BMW Motorrad представя четвърти модел в семейството на мощните, спортно ориентирани мотоциклети с четирицилиндров редови двигател. И ако дори и съществуващите модели от това семейство впечатляваха с уникалната си комбинация между иновативна техника, динамика и сигурност, то сега BMW Motorrad прави следващата стъпка и с S 1000 XR представя тези базови добродетели в нова комбинация - Adventure Sport. Това означава динамични Touring качества, спортна динамика, висок комфорт и уверена пригодност за всекидневието. Накратко: новото S 1000 XR продължава традициите от Sport до Touring по нов, индивидуален начин и не на последно място ги комбинира с голяма доза емоция.

Редови четирицилиндров двигател за мощния Adventure Sport

Редовият четирицилиндров двигател на новото BMW S 1000 XR е заимстван от роудстъра S 1000 R. Той развива 118 кВт (160 к.с.) при 11 000 об/мин и максимален въртящ момент от 112 Нм при 9 250 об/мин. Особено за необходимата за спортно шофиране по междуградските пътища, както и за пътуване на двама мощна тяга от ниски и средни обороти двигателят разполага с внушителен въртящ момент. Редовият четирицилиндров двигател комбинира еластичността и пъргавината с висока максимална мощност, а водачът има на разположение широк използваем оборотен диапазон от над 10 000 об/мин. Той дава възможност както за спортно шофиране по осеяни със завои междуградски пътища, така и за пътуването на двама през отпуската с багаж.

 

Два режима за движение и ASC серийно, както и „Fahrmodi Pro" с динамичен контрол на амортисьорите DTC и ABS Pro като допълнително оборудване

За възможно най-добро адаптиране на динамичните характеристики към условията на пътя новото S 1000 XR серийно се оборудва с режимите за движение „Rain" и „Road". Високата сигурност на пътя благодарение на оптималното сцепление се осигурява от автоматичния контрол на стабилността ASC (Automatic Stability Control). Като допълнително оборудване за новото S 1000 XR се предлага опцията „Fahrmodi Pro", която включва допълнителните режими за движение „Dynamic" и „Dynamic Pro", както и динамичния контрол на сцеплението DTC (Dynamic Traction Control) и ABS Pro.

Иновативно окачване с нова рама и Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) като допълнително оборудване

Внушителното разгръщане на мощността на редовия четирицилиндров двигател е комбинирано с модерното окачване новия Adventure Sport S 1000 XR. Базирано на съществуващата концепция при това моделно семейство то залага на алуминиева мостова рама с двигателя като носещ елемент. Предното окачване е с регулируема Upside-down вилка, а задното - с двураменна вилка с регулируема централна пружинна стойка. С предлаганото като допълнително оборудване електронно окачване BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) новото S 1000 XR открива нови измерение по отношение на сигурността на пътя, динамиката и комфорта и поставя нови стандарти при Adventure Sport.

Опционален ABS Pro като част от допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro" за още по-висока сигурност при спиране със страничен наклон

И ако досегашните, серийни ABS-системи на BMW Motorrad осигуряваха особено висока степен на сигурност при спиране при движение направо, то предлагания като опция ABS Pro прави още една стъпка напред и осигурява по-висока сигурност при спиране в завои, като осигурява подпомагано от ABS спиране и при страничен наклон. ABS Pro предотвратява блокирането на колелата дори при рязко активиране на спирачката и по този начин намалява резките реакции особено при панически спирания, като по този начин предотвратява и нежеланото изправяне на мотоциклета. Преимуществата за водача от ABS Pro са повишената стабилност при спиране и шофиране при максимално отрицателно ускорение дори и в завои.

 

Новото S 1000 XR - стил и функция за спорт и приключения  

Новото BMW S 1000 XR комбинира характерите и качествата на BMW Motorrad моделите GS, Touring и Sport Modelle до нов тип мотоциклети - Adventure Sport. Това се демонстрира от всеки дизайнерски елемент и в комбинация с перфектната ергономия, оптимизираната защита срещу вятъра и метеорологичните условия, както и по-дългите с 20 - 30 мм ходове на окачването и повишения клиренс осигурява впечатляващо излъчване. Алпийски проходи или пътуване по междуградските пътища, автомагистрали или дори лоши пътни настилки - новото S 1000 XR се справя със всичко.

Акцентите на новото BMW S 1000 XR:

Четирицилиндров редови двигател с работен обем 999 куб.см. Мощност 118 кВт

(160 к.с.) при 11 000 об/мин, максимален въртящ момент 112 Нм при 9 250 об/мин.

Динамичен, иновативен дизайн със скулптурно оформление на повърхностите. Сериен BMW Motorrad ABS (частично интегрален, изключващ се). ABS Pro за още по-висока сигурност при спиране със страничен наклон (като част от допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro"). Сериен контрол на сцеплението ASC (Automatic Stability Control) за сигурно ускорение дори и при ниско сцепление на пътната настилка. Динамичен контрол на сцеплението DTC със сензор за страничен наклон за максимална динамика и активна сигурност на пътя при ускорение (като част от допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro"). Два серийни режима на движение(„Rain", „Road"), активирани от водача с натискане на бутон. Два допълнителни режима на движение „Dynamic" и „Dynamic Pro" (като част от допълнителното оборудване „Fahrmodi Pro"). Пружиниращи елементи с дълъг ход за висока пъргавина и големи резерви за гасене на колебанията. Окачване с електронно управление Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) за оптимално адаптиране на окачването като допълнително оборудване. Лека управляемост и изправена позиция на седене. Мултифункционално арматурно табло с множество функции. Всеобхватно оборудване и изработени по мярка аксесоари на познатото високо ниво на BMW Motorrad.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти