Булие: Ф1 си вреди сама
Според състезателния директор на Макларън Ерик Булие Формула 1 си вреди сама, фокусирайки се върху негативните си страни, вместо да подчертава качествата си, за да привлича нови фенове.
Спортът отнесе много критика този сезон. Всичко започна от новите V6 турбо двигатели, мина през носовете на болидите и стигна до слабия интерес на зрителите пред телевизора. Булие смята, че Ф1 трябва да се постарае да завладее повече почитатели и рекламира качествените състезания.
"В момента си вредим сами, защото всички критикуваме и не казваме колко хубави състезания правим почти всеки уикенд. Има повече държави, които проявяват интерес да домакинстват състезанията и ние трябва да подкрепяме тези промени, защото е страхотно да виждаме Ф1 в повече страни. Спортът трябва да общува повече се феновете и да привлича с нови технологии", коментира директорът.
Проблемът със спадащия зрителски интерес както на пистата, така и пред телевизора, става все по-голям и Бърни Екълстоун се опитва да го реши със създадената работна група. Неизпълнителният директор на Мерцедес Ники Лауда обаче вярва, че вината за липсата на публика на трасето трябва да се търси единствено у промоутъри, а не у отборите и пилотите.
"Останалите промоутъри трябва да вземат за пример "А1-Ринг". Ред Бул е професионална организация и продаде 80 000 билета за ГП на Австрия за три дни благодарение на радио реклами и интернет. Има нови начини за продажба на билети и промоутърите трябва да помисля какво могат да предложат на феновете през уикенда. Защо състезанието на "Силвърстоун" беше успешно? Имаше парад на легендарни коли и пилоти, имаше надпревара, целият уикенд беше различен. Това трябва да се направи и на местата, където популяризирането не върви".
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg