Избор на свобода (тест на Opel Insignia Country Tourer)

Имаме нужда от пространство и обичаме да пътешестваме с колата си. Това поражда особена връзка с автомобила, която продължава повече от сто години и кара човека да се чувства свободен. Тя е и една от основните причини да изпитваме чувства към една машина, сякаш носи душа.

Част от същите тези хора, когато се приберат в града, твърдо отказват да прекарат остатъка от времето си, ходейки до работа, затворени в собствения си SUV. За тях пазарът предлага избор, а най-новият се нарича Country Tourer.

 

Моделът предлага най-доброто от Opel на базата на обновената Insignia. Разполага с нужния простор, защото е във версия комби, и може да те отведе на всяка разходка, ски, къмпинг и др. с подобрена проходимост от по-високото окачване.

Въпросното е електронно управлявано от Drive Mode Control. Все още продължаваме да държим волана, няма страшно! Единственото, което Country Tourer прави вместо нас е да променя настройките си според условията на пътя без умора в реално време. Има избор на три режима на работа: Tour, Normal и Sport, който може допълнително да бъде настройван според стила ви. 

 

Освен увеличената височина на окачването проходимостта се подобрява от система за двойно предаване. Електронно управлявана, тя може да разпределя въртящия момент не само между предния и задния мост, но и между лявото и дясното задно колело. Така подобрява сцеплението и динамиката при каране на дъжд, сняг или по черни пътища.

Как щяхме да изпитваме чувства към колите, ако нямаха душа и сърце, само свободата не е достатъчна. Сърцата в Opel Insignia Country Tourer са горещи и бият силно. Новият бензинов 2.0 SIDI турбо двигател Turbo с директно впръскване генерира 250 кс и сериозен въртящ момент от 400 Нм. 

 

За хората, търсещи дизел, идва 2.0 BiTurbo CDTI. В него работят два турбокомпресора и развива 195 кс и въртящ момент от 400 Нм. Вариантът 2.0 CDTI с една турбина разполага със 163 кс и от 350 до 380 Нм. Има избор на 6-степенна автоматична трансмисия или 6-степенна механична.

Формулата е проста и от години работи за Audi A6 Allroad, Subaru и последвалите ги конкуренти. Сега и Opel иска парче от тази пазарна торта и атакуват с атрактивен дизайн и функционалност на по-ниска цена. Стартира от 51 хил. лв. за базовия турбо бензин и достига до 65 хил. лв. за топ дизеловата 4Х4 версия.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти