Предложение, което не можеш да откажеш

Става въпрос за Leon SC FR, или най-добрата кола, излизала от заводите на SEAT. Доста смело, но е истина.

За първи път от много години испанците получиха възможност да се възползват от неограничените възможности на Volkswagen Group и не я пропуснаха. Те вече не чакат отчаяно последни на опашката пред концерна-майка, а първи предлагат най-новите технологии, двигатели, трансмисии, окачване и др., разработени за моделите на Audi, VW и компания.

Този път Volkswagen наистина позволиха на испанската марка да си върне загубеното самочувствие в последните години. Германците решиха да го направят на гърба на популярния Golf, по-луксозното Audi A3 и развиващите се модели на Skoda. Направиха го като прецениха, че могат да си позволят да споделят с Leon стратегическата за развитието си най-нова платформа MQB, най-добрите си двигатели и добавиха предложение за по-ниска цена, на която трудно можеш да устоиш.

Г А Л Е Р И Я

Нещо като във филма "Кръстникът", където Марлон Брандо обичаше да прави предложения, на които не можеше да се откаже. Усещаме как SEAT Leon SC FR влиза в ролята на Дон Вито Корлеоне и върши същото на автомобилен език.

 

Говорим за пари, защото в почти всяко друго отношение Leon е точно толкова добър, колкото изброените по-горе по-скъпи негови роднини. При това положение по-ниската цена е неоспоримо предимство. Тя идва като неочакван бонус за хората, търсещи типичната за Golf  и Audi германска надеждност, облечена в темпераментния дизайн, с който Leon SC FR се откроява от тях.

Днес дизеловата топ версия на спортния Leon SC FR със 184 кс, 6-степенна механична скоростна кутия и добро базово оборудване струва 37 300 лв. Аналогичният VW Golf GTD със същия 2-литров дизелов двигател струва с 16 хил. лв. повече. Ако тези сравнения ви допадат, ето още: за по-луксозния роднина Audi A3, отново с идентичен двигател, платформа, окачване и др., трябва да платите с близо 19 хил. лв. отгоре.

 

Да, разликата в емблемите и ключовете на масата помежду им действително могат да променят социалния статус. Или поне в случаите, в които това е единственият начин да го постигнеш. Ако обаче това не е проблем за вас и сте по средата на издирване на автомобил с всички качества на "хотхеч" (добра мощност с адекватно управление) и с такива на семеен и практичен автомобил на достъпна цена, то вероятно германската надеждност с испански темперамент Leon SC FR е това, което търсите.

 

В началото казахме, че това е най-добрата кола, излизала от испанските заводи. Усещаш спортния й дух докато ускорява, завива, спира, и в същото време може да е икономична и практична. Наскоро от SEAT пуснаха така очакваната Cupra версия на модела. Тези хора явно имат мисия - 280 кс от два литра турбо двигател, стоварени на предните гуми в компактен хеч за малко над 40 хил. лв. ...

На логичния въпрос има ли смисъл да даваш повече пари за нещо, което на испански струва много по-малко, ще си отговорите сами.

 

SEAT Leon SC FR

Базова цена: 37 300 лв. (с ДДС)

Двигател: редови 4-цилиндров

Гориво: Дизел

Работен обем: 1968 куб. см.

Мощност: 184 кс. при 4000 обр.

Въртящ момент: 380 Нм.

Трансмисия: 6-степенна механична.

Ускорение: 0-100 км/ч: 7.5 сек.

Максимална скорост: 250 км/ч.

Градски разход: 5.3 л.

Среден разход: 4.3 л.

Извънградски разход: 3.7 л.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти